Tigrar VS Vargar = tufft och grinigt, men nu ska vargarna ut ur detta slutspel!

Nu börjar vi närma oss semifinalspelet i SM-slutspelet i ishockey 2012, Åtta lag har blivit fyra lag, ett av de här fyra lagen är Brynäs IF! läste ni rätt? ETT av lagen heter Brynäs IF! jag fattar inte att det är sant, 12 år sen senast de var i semifinal, ja, jag var inte ens någon Brynässupporter då så jag har aldrig varit med om en semifinal med denna underbara klubb. Men nu är det verklighet! börjar på måndag....

Så här ser semifinalserierna ut:
Skellefteå - AIK
Brynäs - Färjestad

Brynäs möter alltså Färjestad! jag minns matcherna i grudserien, det var kamp,krig,bråk,fart,lite småfula saker och framförallt så var det slutspelskaraktär redan där! Det var otroligt häftiga matcher mot Karlstadslaget i serien. Nu möts man i en semifinalserie, och Brynäs har hemmafördel. Vilket kan betyda oerhört mycket, med rätt stöd och fart i Läkerolen så kan det bära laget till segrar. För om det var fart på publiken i kvartsfinalserien mot Frölunda, så lär det inte bli mindre fart nu i semin.

Hur bra är egentligen Färjestad? Jag kan ju bara prata för mina åsikter...men Färjestad är ett sånt där lag som ALLTID är bra, spelskickliga spelare, många spelare med rutin och framförallt har de en bredd på truppen som få andra lag har i elitserien. Sen ser Färjestadspelarna alltid större ut än alla andra lag...inte vet jag om det har med sina gröna tröjor att göra, men de ser alltid lite större ut, och de har de alltid gjort av någon konstig anledning. Sen har de även en av seriens bästa målvakter, Nilsthorp. Och viktiga spelare så som (fröken) Wallin och Frögren. Ja, nu låter det som om jag är FBK:are här...ne usch fy och bläää...Ärligt talat så är Färjestad det lag jag hatar nästan allra mest, fast som det stod i någon tidning, så är det Färjestad mot hela Sverige, för inte är det många som hejar på ett sånt lag, de är nog mest hatade av alla runt om i hockeysverige. Okej, Karlstad är väl den stad som hejar på det fjomplaget.

Men iallafall, hur ska Brynäs kunna slå ut det här laget då? Det är absolut inte omöjligt! det kommer krävas oerhört mycket om det ska gå vägen, det är inte bara Jakob Silfverberg som ska kliva fram i matcherna, det måste många fler göra. Vem ska stå av Honken och Svedberg? Det är nu alla måste jobba för varandra och komma upp i en nivå som är av ren världsklass, om man ska ha någon chans att slå ut Färjestad. Men Brynäs har en otrolig spets på sitt lag, med Järnkrok, Silfverbeg, Larsson, Wännström och Widing som har börjat komma igång mer nu. Ni ser, det är mest ungtuppar det handlar om, men det gäller att ha fart under skridskorna och åka sönder Färjestad, för skridskoåkning är Brynäs bättre på anser jag!

Vad tror jag då? det kommer bli tufft, men som Brynäsare måste jag tro på mitt lag! det är dags nu för en finalserie för Brynäs! jag känner det på mig! Jag tror på en serie som slutar 4-3 till Brynäs och i finalen får vi möta Skellefteå AIK. Snacka om härlig finalserie i såfall!

Nu räcker det med utslagningar mot FBK
Nu är det fröken Wallin VS OAH Silfverberg
Nu dricker vi Gevalia istället för äckel Löfbergs lila
Nu matar vi tigrar istället för vargar
Nu ska ni spela ishockey FBK! och inte som något fjantigt italienskt fotbollslag!
Nu ska BRYNÄS en gång för alla slå ut Färjestad från SM-slutspelet!
Det är Gävles och Brynäs IF:s tur nu !!!


MOT FINALEN OCH GULDET !! <3

Vänta er en grinig och tuff matchserie!

Men där Brynäs kommer jublande ur den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0