Rysaren...blev tillsist rysningar i kroppen!!

Under mina år som Brynäsare så har jag varit med om många spännande matcher och avgöranden, men gårdagens kvartsfinal 3 slår nog alla dessa, det var någonting som fick mitt hjärta att stanna....okej nästan iallafall, jag sitter ju här och skriver idag.

Vi hoppar in i tredje perioden i Läkerol arena...2-2 efter två spelade perioder. Brynäs hade tagit ledningen i matchen hela tiden, men att Frölunda hade ätit sig ikapp och kvitterat...men sen händer det som inte får hända, Frölunda tar ledningen 6 minuter in i den sista perioden. Nu var det Brynäs tur att jaga! 6 minuter tog det och Brynäs hade kvitterat till 3-3 !! det var Calle Järnkrok som styrde in ett skott som Simon Löf sköt från blå. Nu väntade en RYSARE.....förlängning!

Ärligt talat har jag inte varit med om något värre! iallafall inte inom sportens värld...så fort Frölunda var i anfallszonen så tittade jag bort, jag klarade INTE av att titta då! men däremot när Brynäs var i anfallszonen så kunde jag inte låta bli. Men det var jobbiga minutrar....chanser åt båda hållen! antingen skulle det bli glädjetårar eller sorgteårar....sen händer någonting som får Frölundas tränare Kenta Johansson att bli förbannad, föressten förbannad på domarna var han hela matchen, så det var inget nytt. Brynäs får spela powerplay!! här får man chansen att avgöra!

I det powerplayet händer det som fick hela Läkerol arena att lyfta mot skyarna! Silfverberg passar till Ryan Gunderson som står på blå och laddar! han skjuter och pucken rasslar till i nätet och det är MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL !! jag visste inte vart jag skulle ta vägen, jag visste inte om jag levde, jag visste inte om jag klarar av en sån här jätterysare igen! men GLAD blev jag och nästan 8000 till i Läkerolen! Brynäs har tagit kommandot i den här serien 2-1 i matcher, nu väntar en rysare i Scandinavium i morgon lördag! upp före 06.00 i morgon bitti, sen går bussen mot Göteborg!

Jag måste bara berömma Jacob Silfverberg! Vilken lirare! Han kan ta detta Brynäs IF långt! Jag bara bugar och bockar för att vi får se en sån spelare i Brynäs och Elitserien! Han kommer bli lika stor som Bäckström, om inte större! det är häftigt!

Sen vill jag även ge lite kritik mot Elitseriens domare..vad håller ni på med? ingen verkar veta vad som gäller, vilka regler som gäller. Det var dåligt i grundserien, men nu i SM-slutspelet är det för sjutton ännu värre. Det var en SOLKLAR tripping på Johan Larsson igår i sista minutern av matchen, men nej nej den vågar inte domarna ta för då kan matchen avgöras pga av domarbeslutet, men domarna själv avgör ju matchen när de inte tar utvisningarna som verkligen är utvisningar! det är för dåligt! sen håller jag med experten Micke Renberg om att det ska en sån tid, domarna ska diskutera...både med kollegor och sedan både lagens tränare och ja ibland också materialförvaltarna...vart är det här påväg egentligen? Det MÅSTE bli tydligare regler på vad som gäller och inte gäller att göra på isen! annars kan den här sporten förstöras totalt! en annan situation under gårdagen var i Jönköping då en Färjestadsspelare drar av HVspelaren hjälmen avsiktligt, HVspelaren måste åka och byta, ja då passar Färjestad på att göra mål. Istället för att domarna skulle ha blåst av och tagit utvisning för Färjestadsspelaren såklart...ne så här får det inte fortsätta! är domarna för dåligt utbildade? eller är det för otydliga regler, för just nu känns domarna bara som yra höns när de åker runt på isen och vet inte hur de ska bete sig. Känns förjävligt för alla hockeysupportar också som verkligen gör allt för att stötta sitt lag, så går domarna fram och avgör matcherna...och fokuset blir bara på domarna och deras dåliga insatser...jag är otroligt besviken på den här säsongens domare. Det är inte bara en domare som har klantat sig, utan det är näst intill alla, och då måste det vara något fel.

det måste skärpas till!

Jag måste bara tacka mina underbara vänner som finns på ståplats och stöttar mig!! jag är verkligen glad att jag har träffat dom här tjejerna! hockey blir bara roligare och roligare att se på när ni finns där! Eva, Jessica, Mia, Therese och Alexandra <3 ni är underbara !!! <3

Nu tar vi det lite lungt idag, sen är det bara ladda om inför kvartsfinal 4 i morgon i Göteborg! en vinst där och Brynäs kan avgöra på hemmaplan på måndag! jag säger inget mera...men det vi vet är att det kommer bli tufft och oerhört jämt ! ÄLSKADE BRYNÄS ! <3

Föressten, vilken stämning det var i Läkerol arena! helst efter avgörande målet! fast det var den häftigaste stämning jag har varit med och upplevt, iallafall i Läkerolen! frågan är om inte hela arenan lyfter på måndag kväll...jag bara njuter! så gott det går iallafall! ;)

2-1 i matcher till Brynäs!

Det var grinigt och tufft !

Det är bara att titta och njuta på den här killen! Jakob Silfverberg <3

Gunderson avgjorde den här jätterysaren !

Kommentarer
Postat av: Therese Holmen

Du och de andra tjejerna är guld värda! Utan er på ståplats hade jag inte klarat gårdagskvällen!!!<3

2012-03-16 @ 14:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0