Kvitterat till 1-1 i kvartsfinalserien!

Kvartsfinal 2 spelades igår i Göteborg och Scandinavium. Skulle Brynäs dra ifrån den här serien? eller skulle Frölunda kvittera?

Matchen började med ett jättetempo och en härlig slutspelshockey, lite väl mycket Frölunda på isen bara...men helt ologiskt så är det Brynäs som tar ledningen!! ett supersnyggt mål genom Jesper Ollas, men passningen från Dackell var snygg! 1-0 till Brynäs alltså, men innan den första perioden är slut så kan Frölunda kvittera matchen. 1-1 efter en spelad period.
Den andra perioden kom Brynäs upp lite och skapade många heta chanser, Brynäs hade även mer puck nu än i den första perioden. Frölunda får spela powerplay och tyvärr stänker Frölunda in ledningsmålet, 2-1. Annars hade Brynäs boxplayspel den här kvällen varit briljant! men 2-1 efter den andra perioden.
Den tredje perioden skulle visa sig bli mycket Brynäs, ja Brynäs nästan hela tiden. Jo, visst Frölunda kom i ganska många vassa kontringar men det var Brynäs som hade mest puck. Brynäs jagade och jagade efter en kvittering. I slutminutrarna tar man ut Honken och gör verkligen allt för att få in pucken i mål. Men tyvärr står frederik Andersen ivägen den här gången och Frölunda hade kvitterat den här matchserien till 1-1.

Brynäs gör en JÄTTEMATCH i Scandinavium, men Frölunda gör det tyvärr ännu bättre....men vad var det som avgjorde egentligen? ja, powerplay kanske, men marginalerna var så småååå, det kunde lika gärna ha varit Brynäs som hade dragit iväg till 2-0 i matcher. För så jämt var det verkligen! Försvarsspelet var riktigt bra, Honken gör återigen en jättematch! och anfallsspelet såg lovande och ritkigt bra ut. Jag blev faktiskt inte så jättebesviken efter den här matchen, jag vet vad det här laget kan och det har man ännu inte fått visa fullt ut, ny match på torsdag hemma i Läkerol arena, och det är då det gäller! ska Brynäs ta ledningen i den här matchserien? eller ska Frölunda göra det? svaret får vi på torsdag kväll! Men den här serien är inte färdigspelad på länge, jag är rädd för att det blir en sjunde avgörande match fredagen den 23 mars i Läkerol arena, en dag jag helst vill glömma snabbt, en dag i sorg....Cattis begravning...men om det nu skulle bli match den fredagen så hoppas jag att Brynäs gör allt för att vinna den!

Nu är det bara att ladda inför torsdag! imorgon alltså! Jag hoppas att Läkerol fylls upp och att vi får en riktig hockeyfest! för det här ska gå vägen Brynäs!!!

De tre kommande matcherna kommer jag även få se LIVE !
15/3 Läkerol arena 19.00
17/3 Scandinavium 15.00 (Bussresa med Brooklyns tigers)
19/3 Läkerol arena 19.00

Kul att få se mycket livehockey, men kommer mina nerver klara av det? det är frågan! men kul ska det bli!

grinigt i matchen i scandinavium !

Johan Larsson !

Nu laddar vi för morgondagens drabbning i Läkerol arena !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0