Det var en magisk ramsa!

Nu gick det upp för mig! en sak som har följt med hela den här fantastiska Brynässäsongen....Ni vet ramsan "Guldet ska hem, guldet ska hem, guldet ska hem till Gävle igen!" Om jag nu tänker efter så har vi i Brynäsklacken sjungt den varje gång Brynäs har vunnit, en massa gånger alltså! Efter varje match så har spelarna fått höra den eka i deras öron, alltså efter 3 poäng!

När vi kom fram till den 6:e finalmatchen och det återstod bara några få minutrar, så ändrades den där ramsan till "Guldet kom hem, guldet kom hem, guldet kom hem till Gävle igen!"

När jag tänker efter så är det här en rätt häftig känsla, att i september hade redan klacken och hela Gävle bestämt att den här säsongen skulle det bara bli guld, inget annat! spelarna var överens och det märktes på dom att det är den här säsongen som är våran säsong! Den 19 april så var det just Brynäs IF som stod där med bucklan och det 13:e SM-guldet ! och vi i klacken fick avsluta med att sjunga att guldet kom hem! vilken resa det har varit egentligen, men det här visar ju bara att publiken, Staden Gävle och hela föreningen Brynäs var överens om en sak, SM-GULD!

Ne när jag själv tänker tillbaka till september då hela den här fantastiska resan började så när klacken drog igång den här ramsan om att guldet ska hem till Gävle igen, så kändes det rätt så hopplöst faktiskt, varför sjunger vi någonting som inte kommer hända, förlåt det gör ont att säga det. Idag förstår jag varför vi sjöng ramsan!

Vem har vi att tacka? det är såklart inte bara en ramsa som har gjort så att Brynäs nu står här med ett 13:e SM-guld, men visst är det ett bidrag till det! Det tror iallafall jag...och visst ska vi nästa säsong komma på en ramsa om att vi nu ska försvara det här guldet! sjunger vi den efter varje Brynäsvinst så kanske vi är lika glada i april som vi var nu senast!

Guldet ska hem......

Klacken gjorde helt rätt som sjöng den där ramsan efter varje vinst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0