Dennis Persson klar för Brynäs IF

Vi kunde vänta oss en ersättare till Andersén skrev jag i går. Idag presenterades en ny back! snabba puckar där Micke Sundlöv, det var väl näst intill klart igår när han berättade, men kunde inte säga någonting till oss medlemmar.

Dennis Persson heter han som blir Brynäsare i två säsonger nu. Min första tanke var....vem sjutton är det? Ingen aning, jag har egentligen inte så bra koll på spelare utanför Elitserien så inte så konstigt att jag inte känner igen honom. Dock har han spelat i både Djurgården och Timrå...men inte säger det mig så mycket.

Dennis persson är en rörlig back som är bra i båda riktningarna. En klok back med ett riktigt bra spelsinne. Han kommer ursprunglingen från Nyköping. Men fick sin hockeyuppfostran i Västerås, innan han gick vidare till Djurgården IF och därefter Timrå IK. 2006 blev han draftad i första rundan av Buffalo Sabres. Det är i deras organisation han har spelet i de senaste tre säsongerna, i AHL.

Dennis själv säger så här:
- Jag har varit i AHL i tre år nu, och kände att det var dags för mig att göra något annat för att få en nytändning, säger Dennis Persson. Allt har känts väldigt bra med Brynäs IF, och sedan tidigare känner jag både Jonathan Carlsson och Niclas Andersén, och de har alltid talat positivt om Brynäs. Det kändes bra när jag var här på besök, så det var ingen idé att dra ut på det. Det var känslan som avgjorde. (Taget från Brynäs IF hemsida, www.brynas.se)

Ska bli mycket intressant att följa Dennis i vinter! Verkar vara en mycket bra hockeyspelare.

Välkommen till Brynäs IF Dennis!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0