Vi kan vänta oss ett nyförvärv på backsidan, frågan är vem blir det?

Tiden går fort. Ikväll gick jag på Brooklyns tigers årsmöte, alltså Brynäs supporterklubb om ni inte visste det. Det var mycket intressant, det var faktiskt första gången för mig, det var intressant att höra, tänker främst på Micke Sundlövs tankar om spelartruppen till säsongen 12/13. Sen att Järnkrok och Enterfeldt tycker så illa om sommarträningen visste jag inte, tydligen är det ingen hitt för spelarna verkar det som...förstår ju att det är på isen dom vill vara och spela matcher, man får ju inte vara dum heller...Det är ju som mig som supporter, det är ju på läktaren jag vill befinna mig och uppleva Brynäs matcher, inte ha nå sommarlov inte...hehe.

Men iallafall, Sundlöv berättade för oss medlemmar att några fler forwards kommer inte att värvas in utan de nyförvärv som nu har kommit på forwardssidan är de som kommer att komma in...det är alltså, Johan Harju, Andreas Thuresson, Sebastian Enterfeldt och sen två grabbar som har fått A-lagskontrakt från de egna leden är, Emil Molin och Elias Lindholm.

På backsidan ska det iallafall värvas in någon till, nu när Andersén har skrivit kontrakt med något lag i KHL i Ryssland, så behövs backsidan förstärkas. Och enligt Sundlöv själv så kommer det bli klart inom bara några dagar vem som kommer istället för Andersén....spännande värre!

Målvaktssidan var däremot väldigt osäker verkade det som på Sundlöv, de har nog inte riktigt kommit överens om än hur de tänker göra...för Oscar Dansk som de har pratas om, kanske flyttar till andra sidan atlanten till nästa säsong....vad jag fattade det som iallafall. Så då behövs det verkligen värvas en till målvakt. Räcker inte bara med Honken inte. Så där lät det väldigt osäkert hur de tänker göra. Men det är någonting som de håller på att diskutera om sa Sundlöv.

Lät så härligt när Calle Järnkrok direkt sa att vi ska vinna igen, alltså SM-guld på frågan vad målsättningen är till kommande säsong! fast egentligen har de inte satt upp någon målsättning ännu i gruppen, men kan tänka mig att det blir försvara guldet....kan tänka mig en Tommy Jonsson på upptaktsträffen sen i höst som säger...vi ska försvara guldet! ;) hehe svår utmaning men visst jag tror på mitt Brynäs IF, och det är ju bara att titta på säsongen som har varit...målsättning: SM-guld 19 april: SM-guld !

Sveriges bästa klack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0