Rysningar och glädjetårar, så beskriver jag världens bästa film !

Det är inte varje dag man får gå in till Brynässhopen för att köpa sig en GULDfilm ! men igår hade jag turen att få göra det! Filmen har jag såklart redan sett, ja faktiskt två gånger redan! 45 minuter lång och jag kan bara säga att jag njuter varje sekund av filmens bilder! helt otroligt vilken säsong det har varit, och lilla jag har fått uppleva allt det här...helt sjukt när man faktiskt tänker efter. Först 55 omgångar av nerver, sorg, glädje...ja nämn någon känsla jag inte har fått uppleva! sen ett antal slutspelsmatcher, där man knappt kunde säga vad man själv heter, just för nervositeten som infann sig under matcherna, och ärligt talat fanns nervositeten där varenda dag under slutspelet fast det inte var matchdag, man gick och oroade sig för kommande match liksom....ja ni som inte är sportintresserade för fem öre fattar inte vad jag pratar om och är väl helt säker på att jag är dum i huvudet eller nått, men ni som nu är sportintresserade och älskar Brynäs IF vet vad jag pratar om och jag tror faktiskt att ni var exakt likadana...värre kan ni inte ha varit iallafall...jag lovar att jag var värst.
 
När man tittar på filmen så kommer det upp en hel del tankeställare också....Vad hade hänt om Skellefteå tvingat fram en 7:e och en helt avgörande match i Skellefteå? Hade Brynäs vunnit ändå? eller hade Skellefteå gjort den där omöjliga vändningen som inget annat lag har lyckats med? Många frågor men inga svar brukar det heta, och varför skriver jag det här när det inte spelar NÅGON roll egentligen? vem bryr sig egentligen? jo, men när jag tittar på den här filmen så kommer det upp tankar och funderingar och mycket känslor såklart. Och nu så här i efterhand så gör det inte så mycket att man tänker på hur det hade kunnat gått, för vi vet ju hur det gick!
 
Det är under många scener i filmen som man faktiskt fäller en tår och håret sträcker sig över hela kroppen! Det är så enormt stort det här, jag tror egentligen inte att man fattar hur stort det är. Men bara när Andreas Dackell efter SM-guldet vill hylla och tacka Gävlepubliken för all stöttning och hjälp han har fått så går det bara inte att hålla tillbaka tårarna! när han själv är tårögd också dessutom. Sen Tommy Jonsson, vilken guldtränare alltså! all beröm till honom, att han lyckades få ihop gruppen och verkligen vinna allt!
 
En sak som jag också tänkte på när jag såg filmen var att vilken gruppsammanhållning det måste ha varit, och är fortfarande såklart! man ser verkligen hur roligt spelarna har tillsammans! Det märktes så tydligt i filmen...att alla var verkligen som en enda stor familj! häftigt att se.
 
Sen bilderna från Stortorget och firandet i stan gör att man fick ännu mer gåshud! vad mycket FOLK! vi som stod längst fram såg ju inte folkmassan, men herregud när jag såg bilderna på filmen, bor det så där många människor i Gävle liksom? helt sjukt!
 
Ja det var mycket som var sjukt den här säsongen. Filmen kommer jag kunna se om och om och om igen! Det är den bästa filmen jag någonsin har sett! och kommer alltid att vara det.....
Jag önskar av hela mitt hjärta att alla supportrar till ett hockeylag, det spelar ingen roll om det är Timrå, HV, Djurgården eller vilket skitlag som helst, att ni har eller kommer få uppleva något sånt här ! det är verkligen det största man kan uppleva som supporter till ett lag! Den glädje som sprutade ut en när allt avgjordes kommer jag aldrig att få uppleva igen, eller jo kanske det...men det var enormt häftigt. Jag upplever det gärna igen, redan imorgon om det funkar?
 
okej, jag känner att det här inlägget rann iväg väldigt långt, men jag skulle kunna fortsätta, men jag nöjer mig snart, jag måste bara skicka ett enormt tack till Canal + som fixar sådana här fantastiska filmer ! man kommer kunna njuta länge av den här filmen kan jag lova! sen ett stort tack till självaste BRYNÄS IF för den fantastiska säsong ni har bjudit oss supportrar på! för mig är ni alltid GULD <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0