Nätet är en sak - Verkligheten någonting helt annat!

Det här är egentligen inte någonting som jag ska lägga energi på, men ibland önskar man bara att vissa människor bara skaffade sig förstånd och funderar över vad man gör och säger till folk.
 
Att ha mage att sitta och skriva en massa skit om en mycket nära vän till mig, och säga att jag förändras pga av henne och en massa skit, för det första gör det ont i mig, för det andra så är det bara någonting ni har hittat på. Och visst är det lätt att skriva en massa skit när man inte står öga mot öga?
 
Sen när vi möts i verkliga livet, vågar ni knappt titta på oss och verkar inte bry er ett skit. Det här är alltså människor som jag och mina vänner har varit vänner med under en kort tid. Men plötsligt blev någonting fel enligt dom. Men som vänner och framförallt VUXNA människor så tycker iallafall jag att man pratar med personen det här gäller och förklarar för hon/han hur man tycker och tänker. Sen utifrån det så kan man lösa problemet och gå vidare, men nu har ni fullständigt betett er som idioter, ursäkta men vuxna människor ska väl ändå kunna prata med varandra?
 
Och personen det här gäller har försökt kontaktat personerna som har uttryckt sig så här fult, men inte fått ett enda litet svar tillbaka. Jag tycker det här är helt fel, varför ens börja starta en sån här diskussion när ni ändå inte ville vara med i vårt "gäng". Så himla onödigt. Och varför i huvud taget började ni diskussionen med oss via internet när ni inte vågar ta det öga mot öga?
 
Det känns nästan som om de här personerna är lite "rädda" för oss, därför som de inte vågar förklara...eller är det så att de inte riktigt vet vad de tycker och känner? men det gick ju så himla enkelt via internet. Jag vet inte men ärligt talat så har jag svårt att släppa sånt här....det gör ont i mig att människor ska tala illa om mina vänner, och inte våga stå och förklara sen för den personen det gäller...det är det som gör ondast. Hade vi fått en förklaring, okej då vet vi och då hade vi alla kunna gått vidare, nu blir man bara förbannad på hur människor kan bete sig egentligen.
 
Det här var inte meningen att det skulle bli så mycket, men ibland känns det bara skönt att skriva ner lite tankar och åsikter. Jag hoppas att ni andra har förstånd att prata med människor det gäller öga mot öga och inte går en massa bakvägar och skit, för vad vinner man på det? Ne tack för mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0