Ispremiären avklarad...Då är säsongen 12/13 igång då

Ni har alla varit barn på julafton....Minns ni tiden dagen före julafton när man bara går och väntar på att det ska bli den stora dagen då man får öppna julklappar och förhoppningsvis får man det man har önskat sig. När Julaftonsmorgon kommer känner man ett "spratt" i kroppen och man vill bara ha sina julklappar NUU, helst igår!Hela kroppen ler av glädje, men det finns även ett litet pirr i magen på samma gång.
 
Varför skriver jag om Julafton nu mitt under sommaren, jo den här känslan med att det är ett "spratt" i kroppen och man vill bara att allt ska dra igång igen...just den känslan kom till mig när hela gänget står inne i Läkerol arena och väntar på att Brynäs ska ha sin ispremiär som var i förmiddags. Sen när man satt sig inne i Läkerolen så fick jag direkt tillbaka känslan från 19 april, SM-guldet som kom hem ! den känslan sitter fortfarande i och kommer att göra det resten av livet kan jag lova.
 
När grabbarna sen kommer ut på isen så möts de av varma applåder av de som orkade sig upp till Läkerol arena den här förmiddagen, ÄH vadå "orkade"...självklart skulle alla ha varit där! nu var det bara några hundra som hade hittat hit. Men det kunde ha varit färre, så det var kul att se så många ändå. Man såg även glimten av Silfverberg och Ekholm, dock inte på isen men på läktaren.
 
Hur var ispremiären då? Jo det var mycket bra fart för att vara första passet. Måste säga att Andreas Thuresson såg intressant ut, alltså till spelstilen, han kommer nog bli ett riktigt stjärnskott kommande säsong, tro mig! Sen Johan Harju var lång som en giraff typ, nu överdrev jag lite, men lång var han..kommer nog också bli riktigt farlig kommande säsong.
Jättekul att Kent (Speakern) presenterade hela laget för oss i publiken också! att vi fick se alla grabbar igen.
 
Sen måste jag bara dela med mig av vad busiga Widing hittade på för skoj, såhär gör man för att hälsa ett nyförvärv varmt välkommen till Brynäs IF:
 
1. Först skruvar man av korkarna lite på lagkompisarnas vattenflaskor, alltså på Bertilssons, Hansens och nyförvärvet Sebastian Enterfeldts flaskor.
2. Sen väntar man och ser vad som händer....det tog lite tid innan detta sker.
3. Bertilsson och Hansen tar sin vattenflaska och skruvar på korken igen, (de har väl vart med om det förrut)
4. Sebastian Enterfeldt däremot, han tar sin flaska och dricker ur, bara det att allt vatten hamnar på tröjan.
5. Widing ser sådär överlycklig ut och ger oss i publiken en blick som gör att alla brister ut i ett stort gapskratt...haha, vi som såg det då.
6. Så hälsar man ett nyförvärv välkommen till Brynäs IF, bara så ni vet!
 
Daniel Widing måste vara så grym att ha i ett lag! buspelle kan man ju lungt säga...Så han bjöd ju oss i publiken på ett gott skratt iallafall! Tack för det Widing!
Då var ispremiären över för denna säsong då..nu tränar laget på is både onsdag och fredag den här vecka, på plats både dagarna faktiskt. Vi får hoppas att Widing är på ett riktigt bushumör då också!
 
 
 
 
 
 
 
 
                     Busfröet Daniel Widing vid vattenflaskorna...hmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0