Fotboll är ju dödstråkigt !

Nu är det verkligen nära tills jag och mina underbara vänner får se Brynäs IF på is igen! Ja, det är faktiskt bara en dag emellan...sen på måndag klockan 11.30 är vi inne i Läkerolen igen, efter en låång sommar, fast den har varit kort! men men...
 
Idag fick jag känna på lite stämning och sport, fotboll på Strömvallen. Gefle IF mot Malmö FF...När vi kom dit så låg det "klappor" på bänkarna, "hm..snott från Läkerol arena kanske?" De skulle iallafall vikas ihop och slås mot benen. Jorå det lät, men långt ifrån stämningen som var i Läkerol arena.
Föressten när jag ändå pratar om Läkerol arena så måste jag bara nämna att ishockeyspelare går på fotboll även dom, ett helt gäng grabbar från A-laget var på plats, jag såg killar som Thuresson, Järnkrok, Widing, Wännström, Johansson Berglind och det var säkert flera spelare. Många av dom satt lite längre ner än mig lite åt höger, gissa vart jag fäste blicken större delen av matchen?
 
För just matchen var urdålig och skittråkig...vad hände, jo Malmö gjorde ju 2 mål, ett mål som kom från igenstans och det andra på straff. Sen hände typ ingenting. Det var typ sista gången jag går och ser en fotbollsmatch, för vad händer egentligen? jämför allt med ishockey, där det är FART, TACKLINGAR, MÅLCHANSER varje minut ungerfär, STÄMNING....allt det här fattades på Strömvallen idag. Vill du se fart, tacklingar och mål ska man välja ishockey istället! Känns ju nästan som om spelarna kröp fram på planen idag. Ne inge roligt som publik alls att se på. Det ska HÄNDA saker i en match! det är då det är roligt att titta också.
 
Sen de där jäkla träbänkarna som man fick ont i rumpan av....man skulle ju ha tagit med en kudde att sitta på, för det var absolut inte bekvämt alls. Och stolpar som var i vägen....jag vet inte om man är bortskämd just för att Läkerol arena är så bra...det är mycket möjligt, för det är verkligen en arena med kvalité, det är inte Strömvallen.
 
Men nu ska jag inte klaga för mycket, det kunde ha varit värre...Jag fick ju faktiskt se många av Brynässpelarna, och för mig var det en mycket vacker syn! det är det alltid när det gäller Brynäs ! Det var nog dagens bästa underhållning det, matchen var såå tråkig. Men självklart hoppas jag att Gefle IF klarar sig kvar i Allsvenskan, för det är riktigt häftigt att ha två lag i Staden som befinner sig i de högsta ligorna.
 
MÅNDAG NU TACK !!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0