Det blev ett jäkla gnäll på många Brynäsare !

Nu kan jag inte hålla mig längre, det här måste redas ut! Idag när jag låg och solade på Brädviken mot Bönan så går jag in på mobilen och öppnar som vanligt Facebook, vad annars? där läser jag att Robin Rahm är klar för Brynäs. Något som jag trodde bara var ett rykte förut när han nämndes, men nu är det alltså klart...och för att ta det här lite kort...
 
Robin Rahm fastnade i dopingkontroll den 1 juni 2010, sen dess har han varit avstängd från allt som har med ishockey att göra. Han hade tydligen tagit anabola preparat i syfte att så snabbt som möjligt ta sig tillbaka efter en skada. Men från och med den 3 augusti får målvakten spela hockey igen och det kommer han att göra i Sveriges bästa lag.
 
Det här har väckt många oroliga och rent ut sagt klantiga kommentarer på facebook och olika medier. Det är även sånt här man ska hålla sig borta från när det gäller värvningar, man har sin egen åsikt och det räcker egentligen. Men det är svårt att hålla sig. Man menar att Brynäs är "för" sådana som dopar sig och att Sundlöv är hur dum som helst som kan värva Robin, han kommer ju åka fast igen. Sen att Robin har inte spelat hockey på 2 år och har mycket att ta igen, många jämför honom med Greiss, att han kommer vara så dålig.
 
Ne nu räcker det tycker jag! Här värvar Brynäs en ung lovande målvakt som kan visa sig bli en drömvärvning. Visst, det han har gjort för 2 år sedan är inte okej, men han har nu suttit av sitt straff och jag kan tänka mig att han är riktigt sugen på att spela hockey igen nu! Låt oss Brynäsare ge honom chansen i vårt lag, jag tror att alla ni som klagar nu och säger att han är lika dålig som Greiss kommer få äta upp det starkt sen!
Sen att han skulle dopa sig igen, det tror jag aldrig att han skulle göra igen faktiskt! Sen att han inte har spelet hockey under 2 år kan säkert visa sina spår lite i början, men så fort han får på sig grejorna och börjar träna med de andra grabbarna så är han snart tillbaka på det stadiet han var innan han åkte fast för doping. Man får liksom börja tänka om och att det är ett avslutat kapitel det där om dopingen! nu är det Robin Rahm och ingen annan!
 
Att GD skriver "Skandalmålvakt" är bara pinsamt! istället för att skriva att det är en ung lovande målvakt som kommer till Svenska mästarna. Jag känner på mig att det här kommer att skapa många rubriker i höst/vinter/vår om Rahm och att han återvänder till ishockeyn. Men det återstår att se hur säsongen utvecklar sig.
 
Men av mig ska Robin Rahm iallafall ha ett hjärtligt välkommen till Sveriges bästa Hockeyförening Brynäs IF !
Hoppas du kommer att trivas och sen att alla knällspikar får äta upp det dom har kastat ut sig...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0