Inatt kan småkronorna vinna JVM GULD !!

Inatt är det dags ! JVM finalen ska spelas....och alla tror väl att det är Kanada som står på ena sidan isen...men nepp! det är faktiskt Ryssland mot SVERIGE ! Ja tro det eller ej, men efter en ruskig spännande gruppfinal mot Ryssland där Sverige vände underläge med 3-0 och vann sen i sudden. De tog laget vidare direkt till semi där laget mötte Finland...också en grymt spännande match! Finland hade 2-0 men Sverige vaknade i tredje perioden och kvitterade till 2-2. Den matchen gick sen till förlängning men även ett straffdrama! där Sverige vann! och nu spelar de FINAAAAAL !!

Ingen lätt resa alls för småkronorna, men visst blir laget stärkta av att ha vänt underlägen till seger i två matcher. Nu väntas alltså ett revanschsuget Ryssland....det kommer att krävas allt och lite till om Sverige ska ha någon chans till JVM guld inatt....men jag tror på en seger! de har vunnit mot Ryssland tidigare...de kommer att vinna inatt också! jag håller alla tummar jag har för detta underbara JVM lag ! de är såååååååå värda ett GUUUULD !!

Så kära svenskar! gå för guds skull inte och lägg er! sova får ni göra efter matchen...för det här är verkligen en match ni inte får missa ! alltså SVERIGE - RYSSLAND SVT1 klockan 02.00 !! GO GO SWEDEN !! ett stort fett

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!! vill jag skriva efter matchen !
Jublet efter straffsegern mot Finland !!

Här kommer alla målen mot Finland, som tog Sverige vidare till en final !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0