Brynäs powerplay är inte att leka med...25,88 procent !!

Vinst mot Modo i torsdags...5-3 slutade matchen. Calle Järnkrok som satte 4-3 precis i slutet av matchen, det återstod mindre än en minut. Sen kunde Silfverberg sätta 5-3 i öppen kasse. En grym seger måste jag säga ! Det är sällan man får se matcher avgöras i sista minuten. Vid slutsignalen kunde inte Modo ta förlusten som riktiga män, utan de gick på Brynäsarna och slogs och höll på...MOGET, ne inte ett dugg!....såklart att det var viktiga poäng som stod på spel, iallafall för bottenlaget Modo, men det finns ingen ursäkt att efter slutsignalen ta ut all ilska på Brynässpelarna! ne dåligt uppförande kan man lungt säga att det var. Men men Modo får hålla på att grisa hur mycket de vill där nere i tabellen, jag vet ett lag som siktar uppåt och ska ge järnet de här sista omgångarna!

Jag måste ännu en gång berömma Brynäs fruktansvärda häftiga Powerplay! Vad är det som är det magiska i spelet? Brynäs är ju totalt överlägsna i powerplaytabellen! De går fram och vänder matcher och dessutom avgör matchen i den spelformen. Jo jag vet att Tommy Jonsson säger att det är väldigt skickliga spelare som är på isen under de där 2 minutrarna men det måste väl vara något mer? ja, jag vet inte men fortsätter Brynäs att vara så här skickliga i powerplay under slutspelet så kan det räcka lååångt !

Titta in det här ! (powerplaytabell)

1. Brynäs.............25,88 procent
2. Linköping..........20,81 procent
3. Skellefteå..........19,33 procent

Jo det är överlägset Brynäs !!!


Match i eftermiddag ! en viktig sådan också. Match mot HV71 i Jönköping. Här har Brynäs verkligen chansen att dra ifrån HV lite i tabellen, just nu skiljer det 7 poäng ner till HV71 på fjärde platsen i tabellen. Det kan alltså skilja hela 10 poäng efter dagens match om Brynäs vinner. Viktig match!

Mitt tips: 1-3 till Brynäs !!
KÄMPA BRYNÄS !

Järnkrok blev stor matchhjälte i torsdag...gärna idag med !!

Kommentarer
Postat av: Jan Bulér, fotograf för denna bild

Hej.



Såg att du använt en av mina bilder i din blogg. generellt sätt är det olagligt att publicera bilder utan fotografens tillstånd. T ex denna bild säljs via bildbyrån Pic-Agency.com. Nu brukar jag dock ofta tillåta att mina bilder tagna för bildbyrån används i privata bloggar och liknande men om det inte är dina egna bilder du visar så ska du åtminstone ange fotografen i en så kallad byline som normalt står under bilden. För min bild borde det stått: Foto:Jan Bulér, Pic-Agency.com.



Kom ihåg att ange fotografen i fortsättningen så är det nog ingen fotograf som blir "sur" på dig.



Länk till bildbyråns version av bilden: http://images.pic-agency.com/details.aspx?fid=4cf84ac52a9d7888c20f34eebc6ed168



MVH

Jan Bulér

(Brukar oftast stå till höger om Brynäs bås och fotografera.)

2012-02-21 @ 17:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0