Inför Brynäs - Modo, nu är varje poäng dödsviktig !

Ja, då var vi på hemmplan igen då. Jag saknar faktiskt Skellefteå lite, alla dessa otroligt trevliga människor som vi träffade. I Gävle går alla människor och tittar ner i backen när man går förbi, och om det ska vara något av ett hej så kanske man nickar lite smått, men annars är det väldigt sällsynt att man hejar ordentligt. Om det inte är någon som man känner väldigt mycket dock...

Men nu är det äntligen dags för en hemmamatch för Brynäs igen. I morgon är det Modo som gästar Gävle och Läkerol arena. Ett Modo som är väldigt formstarka just nu. Laget placerar sig just nu på en 9:e plats i tabellen, men kan vid vinst ta sig upp till en 6:e plats, det säger allt hur jämn den där tabellen är alltså. Men då måste såklart resultaten i de andra matcherna gå Modos väg också. Brynäs plockade med sig 1 poäng hem från Skellefteå i lördags, en mycket stark laginsats av laget. I tabellen placerar man sig just nu på en 3:e plats, Luleå ligger 2:a och om Brynäs skulle vinna matchen så kan man inte gå om serietvåan Luleå men man kan knapra in på dom. Vilket skulle kännas riktigt skönt.

Skadeläget

Modo: Jens Westin och Freddy Meyer kommer inte till spel.

Brynäs: Sebastian Lauritzen och Andreas Dackell kommer inte till spel, dock är Rohdin tillbaka och likaså Johan "Honken" Holmqvist.

Tidigare matcher denna säsong mellan lagen:
12/10 Modo - Brynäs 4-3 sd
22/10 Brynäs - Modo 5-2
28/12 Modo - Brynäs 2-3

Jag tror att det blir en spännande match...Brynäs har tagit poäng av Modo de tre senaste matcherna mot varandra. Och visst blir det vinst i Läkerolen i morgon? Jag hoppas och tror på det! det är nu serien ska avgöras och jag vill se Brynäs bland de topp fyra iallafall.

Mitt tips: 4 - 2 till Brynäs !!


Det blir kramkalas i morgon 4x om ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0