Jag tänker bara njuuuta!...En resa på 22 timmar för att se laget i sitt hjärta,det är supporters det!

Ja kära läsare...exakt vid den här tidpunkten alltså 23.00 på fredag ska jag och tre till galna Brynäsare stiga på ett tåg på Gävle centralstation som ska ta oss till Skellefteå! eller först till umeå, där vi kommer att få byta till buss som tar oss till Skellefteå. Framme i Skellefteå kommer vi att vara ungefär vid 10.00 tiden på lördag förmiddag om allt går som det ska. Då kommer vi att ganska snart leta på ett ställe där vi kan äta lite lunch...sen börjar vi röra oss mot arenan (eller Ladan som de tydligen säger i Skellefteå) det är ca 2 km till arenan från busstation, så ingen lång vandring direkt, man skulle vilja vandra runt i hela Skellefteå med dom finkläder som vi kommer att ha på oss, men det får vi göra en annan gång. Väl framme vid arenan så måste Brynäsgrabbarna letas på...när de värmer upp med lite fotboll, de måste ju se att vi är på plats i Skellefteå också, och inte bara hemma i Läkerolen.

Sen är det bara den där väntan på att matchen ska börja...sen när den väl är igång då är det bara att njuuuuta ! att se det lag man älskar spela uppe i Skellefteå när jag (lilla jag) och tre galningar till är på plats! det finns inte ord för hur grymt det är...här har vi åkt upp för att se ishockey i 2 timmar och 30 min, när hela resan fram och tillbaka tar 22 timmar...kalla det vad ni vill, men det är lite sjukt! tänk att det är hela 8 hockematcher det, alltså bara själva resan ! men sådan här resa gör man inte ofta så det gäller att verkligen njuta av detta äventyr!

Sen var det den där lilla extra detaljen....om Brynäs vinner eller förlorar? man kan ju känna värsta hopplösheten att ha rest i 22 timmar så får man se sitt lag förlora. Men istället tänker iallafall jag att...jäklar vad roligt det här ska bli, alltså bara själva resan, själva resan med dessa tre underbara människor! jag har verkligen turen att det är jag som känner de tre underbara människorna, för inte hade jag kommit iväg på något sånt här annars..ne aldrig! så om nu Brynäs förlorar så gör det inte mig något alls...det är upplevelsen med mina bästa vänner som är den här resan! men skulle nu Brynäs vinna så skulle man inte vara mindre stolt Brynäsare för det, ne visst sträcker man extra på ryggen då...eller föressten det gör vi ändå!

Bussen från Skellefteå går väl vid ungefär 21.00 tiden sen på kvällen...sen byte till tåg, exakt tid vet jag inte men hemma i Gävle igen är vi runt 08.00 tiden på söndag morgon.

Nu bara längtar jag som en tok! men fredag är det snart! nu vill vi fyra visa att Brynäs är Sveriges absolut bästa hockeylag! och har Sveriges bästa supportrar!  nu och föralltid !! SKELLEFTEÅ HERE WE COME!!!

Skellefteå kraft arena (Ladan)

Ni minns väl hur det gick när lagen möttes senast...vinst för Brynäs !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0