Brynäs ångar på....Hockeyspelare i kavaj....MUMS !

Å Brynäs vinner och vinner....jo, man är nästan bortskämd att vara Brynäsare just nu! men oj så härligt det är. I torsdags tog laget 3 poäng borta mot Luleå, där Calle Järnkrok gjorde alla tre mål och ett hattrick alltså! jo känn på den ni ! Ett Brynäs som egentligen inte spelar på topp i alla amatcher, men på något sätt får de med sig poängen iallafall. Något säger mig att det är precis så ett topplag gör, att poängen trillar in fast laget inte spelar till 100 procent alla matcher. Visst är det underbart att Brynäs äntligen är där uppe i toppen och krigar om plats fyra? jo, visst är det ovant men jäklar vad häftigt!

Nu ska den här serien verkligen snart avgöras...och visst ser det mörkt ut för Linköping, dock vann de överlägset mot Modo ikväll, men laget svajar ordentligt och kanske känner de till och med lukten av kvalserie? ett lag som redan är kvalserieklara, eller ja nästan är Timrå....vad håller det laget på med ? 37 poäng på 38 matcher och laget spelar inte ens som om de vore i Elitserien, nje Timrå riskerar att åka ut ES tyvärr. En stor överraskning är att Växjö spelar så bra som de gör första säsongen i ES, de placerar sig på en 7:e plats och kan mycket väl gå till slutspel! Sen var det ju kära Brynäs som krigar på bra där uppe i toppen, just nu på en 2:a placering men har varit uppe på serieledning ett antal gånger...och ja det här ska bli så otroligt spännande att fortsätta följa! hur långt ska verkligen det här Brynäs ta sig, Gävles egna, stolta 100-åring !

När andra Elitserielag spelar matcher så går Brynäslaget på konsert, Gävles symfoniorkester firar 100 år, lika som Brynäs alltså! Dock var inte jag på plats, utan mamma och pappa var där. Och vad får jag höra? jo att det sitter framför hela jäkla Brynäslaget! men där skulle ju jag ha suttit! snacka om avensjuk jag blev då! skulle jag vara på plats så skulle jag inte intressera mig för symfoniorkesten, utan mina ögon skulle gå direkt till alla Brynässpelare istället! ja men fatta! Brynässpelare i kavaj och slips! kan det bli bättre eller? eller jo visst är hockeyutrustningen ändå det snyggaste på dom men ändå! unga, fräscha, snygga karlar liksom! och inte nog med det, mamma tar en bild på Martin Johansson och skickar via mobilen! jo, nästan så man dregglade på mobiltelefonen faktiskt, för jäklar vad söt han är i kavaj, dock är språket främmnande (skånska) men vad gör det när han är så söt och jäkligt charmig! jaja nog dregglat nu....


Brynäs ska väl ganska snart ta av sig kavajen igen, för på onsdag är det match mot Frölunda i Scandinavium! blir nog en riktig tuff match, men som jag började inlägget så behöver inte det här laget spela på allra högsta nivån, utan laget tar poäng iallafall, fast på onsdag känns det ändå som om de måste göra en toppenmatch om de ska ha någon chans att ta poäng av indianerna! KÄMPA BRYNÄS !

Fotot som mamma skickade...jo söta Martin Johansson...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0