Sverige är bäst i världen !! JVM - GULD !

Det är som man lever i en dröm! men natten till den 6 januari hände det som får hela hockeysverige att vara stolta över svensk ungdomshockey! JVM guld till Sverige!

Det blev en riktig rysarfinal mot Ryssland, men i förlängningen var Sverige det lag som ville mer och som gjorde det! och mitt i allt detta firande har vi vår egna Johan Larsson ! han kommer bli firad när han kommer hem till Gävle igen! ojoj.....

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen.....Juniorhockey är det BÄSTA som finns...okej, förutom Brynäs! men annars är det ashäftigt att få se detta kämpande småkronor vinna matcher, och det är inte det enklaste sättet de har vunnit heller, utan det har varit underläge där de har kämpat sig tillbaka och vänt matchen till seger....och någonting säger mig att det är där Sverige har vunnit, att kunna komma tillbaka i matcher och visa en sån arbetsmoral är helt sjukt!

Mer tänker jag inte skriva, utan nu får ni njuta och luta er tillbaka i soffan för att se detta en gång till....alltså det bästa! VM-GULD, VM-GULD !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0