Dessa människor skulle jag vilja ha bredvid mig på ett julbord!

3 dagar kvar till julafton! ni har väl handlat klart alla julklappar hoppas jag? fröken Alexandra har faktiskt någon enstaka kvar att handla, det innebär att jag måste ner på stan och trängas med miljontals människor som är sistaminutenhandlare...vilket jag också är då tydligen. Men förhoppningsvis går det bra, jag vet ungefär vad jag ska handla så. Det blir en sån där IN och UT metod som familjen i sällskapsresan gör när de ska fotograferas. Fort ska det gå. Men nog pratat om julhandeln, jag har faktiskt inte ätit något julbord ännu, det är ju nästan skandal. Så jag fixade mitt egna lilla julbord med några gäster som betyder något för mig eller några som jag skulle vilja prata mer med. Jag tittade nämligen på GO kväll idag på TV och där får en gäst bjuda in personer dom vill prata mer med eller människor han/hon tycker mycket om. Nu tänker jag göra samma sak.
 
Vi kan säga att det är lördagskväll i Stigslund och Alexandra har förberett både det ena och det andra. Det blir mycket gravad lax som jag älskar, sen blir det lite prinskorvar, köttbullar, ägghalvor, julskinka, sill och mycket mer. Jag har dukat för sju personer, det innebär att jag får bjuda hit sex gäster. Vilka är då gästerna?
 
1. Mats Lavander ( Hockeyspelare i Brynäs IF)
En norrlänning måste jag ha vid mitt bord. Och vad passar inte bättre än att det är en Brynässpelare. Hockey vill jag att det ska pratas vid bordet. Mats Lavander är en otroligt glad och rolig människa. Jag bara myser när jag hör hans underbara dialekt, det kommer jag även göra under den här middagen. Och kanske kan han dela med sig av vårens stora händelse, SM-.guldet med Brynäs. Jag vill veta varje detalj om hans känsla i den 6:e och avgörande matchen mot Skellefteå.
 
2. Rolf Lassgård (skådespelare)
Lassgård är en cool människa tycker jag, inte bara för att han är en stor Brynässupporter utan också för hans skådespeleri. Jag skulle gärna vilja veta lite hur det är att vara så känd och gå på hockey i en sån liten stad som Gävle. Det blir nog mycket hockeysnack med honom också skulle jag tro.
 
3. En känd fotograf
Jag kom inte på någon specifik fotograf som jag vill bjuda, men det ska vara en känd och bra fotograf som kan lära mig ett och annat om naturfotografering och gärna ge smarta tips för att bli en sån bra fotograf som möjligt. Fotografering är ju mitt andra intresse efter hockeyn, så självklart måste jag bjuda någon som kan lära mig mer om att fota bra bilder.
 
4. Mikael Persbrandt (skådespelare)
Jag bara älskar Mikael! jag älskar Beck-filmerna och hans roll i den är så otroligt bra. Jag skulle vilja veta lite om hur det var att spela in Beck-fimerna, för det är verkligen filmer som är otroligt bra. Känns som om man har en väldigt stor respekt för den här människan, han är till och med lite läskig ibland faktiskt. Men innerst inne så är han nog inte det, därför jag skulle vilja ha en liten pratstund med honom.
 
5. Daniel Widing (Hockeyspelare i Brynäs IF)
Inte nog med Mats Lavander, självklart ska jag bjuda Daniel Widing. Verkligen en människa som kan bjuda på sig själv, det såg vi Gävlebor på stortorget efter SM-guldet, ojoj vilken kille! Han kan verkligen stå för underhållningen han, vilket han självklart gör under den här middagen också. En del bus har jag även sett att han har gjort mot grabbarna i laget, kan han dela med sig av några till mig tro? det hoppas jag verkligen. Widing måste vara en underbar människa att ha i ett lag! och självklart vid ett julbord också!
 
6. Jessica Axner (En mycket nära vän)  
Sist men inte minst så har jag valt att bjuda en av mina allra bästa vänner. En vän som betyder otroligt mycket för mig. Finns alltid där när jag behöver henne som mest. Vi har även väldigt roligt tillsammans. Hon är guld värd för mig och självklart ska hon få vara med på den här middagen. Jag vet att Daniel Widing är en favoritspelare hos henne så hon får chansen att lära känna honom mera, men Jessica, glöm inte bort att det är min middag det här!
 
Det var alla underbara gäster. Jag tror att detta kommer bli hur trevligt som helst. Jag lovar att det kommer bli mycket hockeysnack. Men som tur är så håller alla på samma lag, eller fotografen och Persbrandt vet jag inte. Men de är säkert Brynäsare innerst inne dom också. Trevligt ska vi i allafall ha!
 
God jul och gott nytt år på er alla !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0