En ny spännande säsong närmar sig med stormsteg!

Vi börjar närma oss 20 dagars strecket mina kära läsare! Vilket betyder att det absolut inte är långt kvar nu till Elitseriepremiären för säsongen 12/13. Supporterkortet och medlemskortet för suppurterklubben Brooklyns tigerns har nu också landat i mina händer, vilket innebär att det drar igång snart.
 
Inför varje säsong brukar jag ha en liten uppladdning inför säsongen, då jag räknar ner dagarna, och skriver om lite olika saker, självklart saker som har med Brynäs IF att göra. Detta tänker jag börja med i morgon då det är exakt 20 dagar kvar. Just morgondagens inlägg kommer naturligtvis handla om matchen mot Pardubice i tuneringen European Trophy. Men sen blir det lite gott och blandat. Hoppas ni kommer att gilla mitt upplägg.
 
Nu lite om ett beslut som hockeyligan har tagit, när det gäller om NHL och lockouten. Det är inte klart ännu om det blir en lockout eller inte, men de är långt ifrån överens där borta. Innan den 15 september måste de komma överens, annars blir det en lockout. Men idag kom styrelsen från Svenska hockeyligan överens att om en spelare kontrakteras för spel i Elitserien så måste spelaren spela en hel säsong och inte bara några månader, utan har spelaren skrivit kontrakt så måste det gälla en hel säsong.
 
Vad innebär det här? jo att om det blir en lockout i NHL så kommer inte Elitserien svämma över av NHL spelare utan det kanske bara kommer några enstaka spelare hit och dit. Det gör att Elitserien kommer att hålla den klass den håller idag, för jag tror inte den blir bättre av att det kommer en massa stjärnor i lagen, utan det blir bara sämre. Jag själv är mycket positiv till detta beslut. Självklart vill man se en stjärna som Niklas Bäckström i Brynäs igen, men samtidigt så känns det inte bra om han bara skulle ha spelet 7-6 matcher med Brynäs, utan ska han spela med Brynäs så ska det vara under en längre stund, som tex en säsong. Jag vill av hela mitt hjärta se en spelare som Bäckström i Brynäs igen, men det återstår att se hur det blir, men Svenska hockeyligans beslut måste jag säga var riktigt klokt. Nu måste klubbarna och spelarna verkligen tänka efter hur de vill ha de innan de skriver något kontrakt.
 
Men jag hoppas fortfarande att de kommer överens där borta och att vi slipper en lockout!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0