Vi har inte riktigt glömt bort säsongen 11/12

Det är inte långt kvar nu till en ny och spännande Elitseriesäsong startar, med nya mål, ett lag som vill försvara guldet och 11 lag som jagar det. Innan vi lämnar säsongen 11/12 så återstår det en sak att göra. Nämligen att utse lite saker om säsongen, vi vet att den här säsongen har varit som en enda lång saga för oss Brynäsare. Jag vet att alla supportrar runt om i hockeysverige skulle vilja vara med om någon sånt som vi Brynäsare har varit med om den här säsongen. Det går liksom inte att ta på riktigt och vissa saker och händelser förstår man inte så här 4 månader efter säsongens slut. Okej då börjar vi !
 
SÄSONGENS.......
 
Match
Säsongens match är egentligen inte så svår när jag tänker efter...dock kanske jag är lite tråkig om jag säger den. Men final 6 den avgörande matchen för Brynäs 13:e SM-guld går nog inte att se en bättre match. Nervositeten före matchen men känslorna sedan efter....det är det som är sport och ishockey. Alla dessa känslor som man känner inombords, både jobbiga men också härliga. 
Annars är ju vändningen mot Frölunda ett minnesvärt ögonblick också i kvartsfinal 6...Frölunda ledde med 3-1 men Widing reducerar till 3-2 och sen när det återstår 26 sekunder av matchen så kvitterar Granström till 3-3 efter en otrolig rörig situation, men pucken skulle bara in.....ja så var det, för i förlängningen avgör Jakob Silfverberg och Brynäs vidare till semifinal. Det var ett otroligt häftigt ögonblick, Brynäs var förbi det där förbaskade kvartsfinalserien!
 
Mål
Säsongens mål, här måste jag också vara rätt tråkig. Men det är i SM-slutspelet verkligen allt gäller och då gäller det att spelarna gör mål också. Jag kommer aldrig att glömma Jakob Silfverbergs mål i 6:e avgörande finalmatchen. Ingen såg att pucken var inne förrän Jakob själv sträckte upp klubban i skyn och vrålade! Så fort gick pucken in i mål och vände. Dessutom var det ett otroligt viktigt mål...hade Skellefteå fått första målet så hade det nog blivit tufft. Så säsongens mål är för mig Silfverbergs mål i 6:e finalmatchen.
 
Målgest
Målgester är tyvärr inte så sällan man får se faktiskt, eller blir man så glad så man inte hinner med vad spelarna gör för gester? jag vet inte....men en som gjorde riktig succe var Daniel Widings (surfare) eller vad det nu var...men den var rätt grym! Så den får bli säsongens målgest....annars har vi Sebastian Wännströms pilbåge, den är grym också...men "surfaren" får äran att bli tilldelad säsongens målgest.
 
Hejaramsa
Självklart måste vi ha publiken med här också. Brynäsklacken har gjort ett fantastiskt jobb den här säsongen som var. Och självklart måste vi utse säsongens bästa hejaramsa....jag har sjungt en hel del ramsor under säsongen men en fastnade jag extra mycket för, och kanske inte så konstigt nu så här efter säsongen...
"Guldet ska hem, guldet ska hem, guldet ska hem till Gävle igen"  som den 19 april förändrades och blev istället "Guldet kom hem, guldet kom hem, guldet kom hem till Gävle igen" Svårt att inte välja den faktiskt. Sen finns det många fler bra ramsor, men just den här säsongen så passade ju den här bäst!
 
Domarskandal
Det var i kvartsfinal 1 mot Frölunda i Läkerol arena som det gick lite snett. Brynäs kommer i anfall och Lavander slår av klubban på en Frölundaspelare...det här upptäcker domaren och sträcker upp armen för en avvaktande utvisning, men bara det att domaren trodde att någon slog av Lavanders klubba...så Brynäs gör mål och domaren pekar istället på mål och målet godkänns. Det här blev oerhört fel och många skriverier om...men inte så konstigt för det här var verkligen en domarmiss. Brynäs skulle ju såklart haft en utvisning i den situationen..och inget mål. Oerhört klantigt av domaren bara...
 
Jag tror jag nöjer mig med 5 olika saker, annars blir det så mycket och ni hinner tröttna på att läsa. Håller ni inte med så är det bara att komma med andra förslag som ni tycker...och nu i efterhand så ser jag att mycket av det jag har valt kretsar runt SM-slutspelet, men det är då allt blir så mycket mer spännande och intressant.
 
Avgörande målet i 6:e Sm-kvartsfinalen mot Frölunda. Brynäs till Semifinal!
Foto: Björn Larsson Rosvall / SCANPIX arbetarbladet.se
 
                          Daniel Widings målgest "surfaren"  Foto: gun wigh gd.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0