Sommaren 2012

I morgon börjar skolorna och de flesta är tillbaka på sitt jobb. Då skulle vi väl ändå kunna säga att sommaren är över och nu väntar en grå och trist höst? Nej, aldrig i livet säger jag, det är nu det roliga börjar! hockeysäsongen drar igång på allvar igen och den femte terminen ska snart dra igång för mig på Högskolan. Vad jag har längtat!
 
För att summera sommaren så räcker väl egentligen en sak..."Sommaren är kort, det mesta regnar bort..." Tänk att Tomas Ledin ska ha rätt igen...för vad har det här varit för sommar egentligen? Jag tror knappt det har gått hel dag innan regnet droppar till marken. Visst är det trist, men samtidigt så har egentligen inte vädret förstört så mycket för mig. Jag hade till exempel då aldrig planerat en utomlandsresa med bästa vännerna, som vi gjorde den där regniga dagen när vi satt inne på en restaurang. Hade det vart fint väder den dagen hade vi spelat minigolf, och vem vet, då kanske vi inte hade kommit på idén att åka utomlands.
 
Vad har jag gjort i sommar då? Jag kommer inte kunna skriva allt här, utan ni som har varit med mig i sommar vet hur roligt vi har haft det! Allt ifrån minigolf till tältning i Leksand till Gröna Lund och till Mallorca...
 
Efter en riktig jobbig vår då min allra bästa vän gick bort plötsligt i sjukdom, tiden efter 10 februari var riktigt tungt, det fanns inte en kväll då inte mina tårar rann ner från mina kinder och varje sekund gick tankarna till henne och tankarna på hur roligt vi hade det tillsammans...Hon saknas hur mycket som helst ännu idag, ett halvår efter...
 
På grund av det som hände så önskade jag en sak...att sommaren 2012 skulle bli den bästa någonsin! Allt för att få någonting annat att tänka på och få göra det jag tycker är allra roligast, att vara med mina vänner.
Nu i efterhand när sommaren börjar lida mot sitt slut, så kan jag säga en sak...jag fick precis vad jag önskade, om inte lite mer!
 
Det är otroligt vad vänner kan betyda för en människa. För mig betyder alla mina vänner otroligt mycket! Nu ännu mer efter det som hände den 10 februari. Man ska ha roligt! det är för mig det viktigaste, har man inte roligt med sina vänner så kan man lika gärna lämna dom...
och då menar jag allvar. Jag har inte speciellt många vänner, men de vänner jag har betyder otroligt mycket för mig. Den här sommaren har jag varit otroligt mycket med Eva, Jessica E, Jessica A, Mia, vi har nu fått ett namn för vårt gäng också (BBV). Vi har varit lite överallt och ingenstans känns det som, vi har alltid roligt tillsammans, och skrattar och retas med varandra, då alla är med på det såklart. Jag är ärlig och säger att ni betyder allt för mig, hade jag inte haft er som vänner så vet jag inte vad jag hade gjort kan jag säga! den glädje vi har tillsammans i gänget får alla människor runt omkring oss att vilja vara med, jag lovar att det har varit människor som har tänkt..."Tänk om jag fick ha så där roligt, och vara med det där härliga gänget" Jag säger bara tack för att ni finns!
 
Sen finns det vänner som jag inte träffar lika ofta men som absolut betyder lika mycket...jag tänker på Josefine N och Josefine M, Dan, Tessan och Emma. Ni har en stor plats i mitt hjärta ni också, ska ni veta ! Tack för att ni finns <3 Jag hoppas jag får träffa er mer nu under hösten !
 
Men som sagt, det är nu det roliga börjar..bara 25 dagar kvar nu till det är dags för Elitseriepremiär! Nu vill jag tacka för sommaren 2012 och titta framåt....mot det som väntar mig, femte termin och närmare mitt drömyrke förskollärare, och Brynäs startar säsongen som regerande Svenska mästare...kommer bli häftigt att följa. Och lika mycket skoj och bus med mina vänner väntar också såklart!
Kram på er alla !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0