Missad matchstart, men det blev säsongens första vinst för Brynäs!

Hur kan jag missa att kvällens träningsmatch mot Timrå IK började klockan 18.00 och inte 19.00 som jag var helt säker på? Jag var ute på promenad med mamma medans Brynäs svettades på isen i Järvsö ishall. Så jag började att följa matchen i början av andra perioden. Men frågan är bara, hur kunde det hända? jag, kanske Sveriges mest galnaste Brynäsfan, missar matchtiden, tänk om det hade varit en elitseriematch, jag hade ju fått panik! nu tror inte jag att det skulle hända, för matchtiden har jag bra koll på när det gäller Elitserien, men träningsmatcherna är ju lite knepiga dom...men men huvudsaken jag hann följa dom lite grann i allafall !
 
Vinst blev det dessutom! säsongens första vinst, och det känns faktiskt skönt att den kom mot ett Elitseriemotstånd. Förvisso var det Timrås första träningsmatch för säsongen, men ändå. Fem minuter in i första perioden gör Brynäs 1-0 genom Mats Lavander! Tydligen en målvaktsretur som Lavander lätt kunde peta in. Nästa mål skulle komma fem minuter in på den andra perioden, då är det Daniel Widing som slår till! I powerplay dessutom! 2-0 alltså. Men under den andra perioden reducerar Timrå till 1-2 men innan periodens slut så drar Brynäs ifrån till en 3-1 ledning...det är faktiskt Daniel Widing igen som hittar nätet! vad har han gjort i sommar tro, mer än åkt till Las Vegas? ;) skottövningar? inte vet jag, men han är het nu Widing!

Den tredje perioden byter båda lagen chanser med varandra, men Timrå kommer inte närmare och Brynäs vinner matchen med 3-1 !
 
Jag kan tyvärr inte säga så mycket om spelet då jag inte var där och såg matchen, men tydligen ska laget ha fått upp skridskoåkningen betydligt mera i den här matchen än mot Almtuna förra veckan. Vilket är glädjande att höra! Sen tror jag även att spelarna hittade varandra lite bättre på isen idag också. Sen var det även debut för Robin Rahm i målet...vilket han klarade gallant, det är lika där, jag kan inte säga så mycket om hans spel, men Timrå lyckades bara göra 1 mål på honom så stabil måste han ha vart iallafall. Tror att Timrå sköt 15 skott mot honom, vilket inte är så mycket, men en bra start av Robin Rahm ! det ville vi ha!
 
Nu tittar vi framåt och mot helgens inledande matcher i European Trophy! Brynäs tar alltså en vinst med sig in i tuneringen! Det här kommer bli jättespännande att följa på plats i Läkerol arena i helgen, och då kanske det kan bli lite bättre matchanalyser, än vad det blev idag. Hoppas jag iallafall!

Ha det bäst alla hockeyvänner !
 
Kvällens målskyttar !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0