Grattis Almtuna, ni vann mot Svenska mästarna Brynäs IF !

3 - 1 till Almtuna mot regerande svenska mästarna Brynäs IF...Ja, säsongens första försäsongsmatch för Brynäs IF slutade i förlust. Ledsna? Jag hade vart det om det gällde ett SM - guld...men nu var det bara en försäsongsmatch så ne jag är inte ett dugg ledsen, och jag hoppas att alla Brynäsare tar det här med en nypa salt. Och alla Almtunasupportrar också för den delen!
 
Brynäs var inte bra, Almtuna var lite hetare helt enkelt. Men då ska vi även lägga till att Brynäs ställde en 16 - åring i målet. Dock väldigt lovande ryktas det om! Men långt ifrån den kapacitet som Honken och Rahm har...Ja föressten, vad är det med Honken? mörknas det något eller? Såg han inte på träningen i tisdags och han var inte alls med truppen idag till Uppsala. Eller är det bara att man vill ge Jonas Johansson chansen, alltså juniormålvakten? Jag har ingen aning, jag heter tyvärr inte Tommy Jonsson eller Pecka Alcen. Tur är väl kanske det hehe.
 
Jag kunde som sagt inte vara på plats i Gränby ishall ikväll, dock åkte jag och mamma förbi där med SGS bussen från Stockholm, det kändes i hjärtat kan jag säga, självklart vill man närvara när laget i mitt hjärta spelar match. Men köpte hem matchen på datorn så fick se matchen där istället. Bara det att kommentatorn upprepade saker och ting 411 gånger... " Det är alltså 3 - 1 till Almtuna mot regerande Svenska mästarna Brynäs IF" Den meningen sa han säkert 10 gånger sista fem minutrarna...men hallååå vi vet det liksom!! Typ som om det vore värsta seriematchen och fullt allvar. Riktigt så var det ju inte. Ne, tack och lov att vi har bästa Kent i Läkerol arena, dock är ju inte han kommentator men ändå!
 
Det var roligt att se Brynäs spela match igen iallafall, dock inte live då...men av kommentarerna att döma på facebook så såg det inte så bra ut, lite trötta ben och inge bra fart. Dock tycker jag att Widing såg riktigt het ut! kan det bero på alla bus han har hittat på under träningarna? haha, jag vet inte men bra fart på skridskorna hade iallafall han. Det var även han som fixade tröstmålet också, så visst är han het! Nu ska vi se det hela med positiva ögon, det var Brynäs första match för säsongen, Jonsson testar och trixar lite med olika formationer och laget hinner bli bättre och träna mer inför Elitseriestarten den 13 september! Så lugn nu alla därute som sitter och biter på naglarna av oro. Brynäs kommer bara bli bättre och bättre....fast bättre än Svenska mästare kan Brynäs i för sig inte bli !
 

Nu laddar vi för European Trophy tuneringen nästa helg! på plats båda matcherna och då hoppas jag att det ser betydligt bättre ut än vad det gjorde i kvällens match. Men Grattis Almtuna som vann mot Svenska mästarna, det här kan stärka er inför den Allsvenska säsongen! lycka till ! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0