Tisdagsmys i en iskall B-hall !

Ni alla har väl hört talas om fredagsmys? det tror jag, men Eva och jag valde att ha tisdagsmys i B-hallen vid Läkerol arena istället. Idag 15.00 - 16.30 tränade nämligen laget i våra hjärtan, vi var såklart på plats! Den här gången stod vi närmast sargen på andra sidan rinken för att få till några riktigt bra bilder. Bara det att när de spelade och kom rakt emot sargen så var det bara att flytta på sig, var faktiskt lite otäckt men jäkligt häftigt! nu förstår jag hur känslan är i NHL när publiken är så nära spelet. Ge oss NHLrinkar i Elitserien" hehe ne, skämt å sido så var det en häftig känsla att stå där så nära spelarna. Kändes som om spelarna var "jättar" som kom emot oss. När vi står där så kommer Sebastian Lauritzen gåendes förbi oss och hejar så gulligt med sin glugg i munnen. Sen hejade även Daniel Widing när han var på isen...busiga Widing!
 
Hur såg träningen ut då? jo av det jag såg så såg det riktigt najs ut! stod ju mest med kameran i handen och fotade spelarna...sen fick man passa sig lite också utifall om en puck skulle dunka rakt i skallen på en. Ne men det märks att laget håller på att trappa upp tempot nu inför matchen på torsdag mot Almtuna. Bra fart och stor koncentration i gruppen. Måste säga att det ser riktigt bra ut!
 
Idag blev det även klart att Jörgen Sundqvist får byta ut A:et på bröstet till ett C istället. Han får äran att bära C:et på bröstet den här säsongen och några säsonger framöver! Ett mycket bra val av Jonsson och gänget att välja Sunken som ny kapten! Han har verkligen de egenskaper som behövs för att leda detta Brynäs! Eller han verkar ha dom, jag vet ju inte exakt hur han är på isen och omklädningrummet men kan tänka mig att han kommer bli perfekt som kapten. En sak är klar...han har verkligen ett hjärta för Brynäs I F.
Jörgen Sundqvist kom till Brynäs IF säsongen 05/06, sen dess har han varit trogen Brynäsare...och då är han självklart given som kapten. Han har kontrakt med Brynäs till efter säsongen 14/15. Det är nog mycket därför som man väljer Sunken som kapten , just för att han kommer vara kvar under några säsonger till. Mycket klokt!
GRATTIS SUNDQVIST! 
 
 
Jag har svårt att inte längta till fredag! som sagt, jag kan tyvärr inte säga vad det är....men det kommer märkas senare!
 
Ha det bäst !!
Bilder från dagens ispass kommer nu ! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0