Dags att komma upp i matchtempo igen Brynäs !

I morgon är det en vecka sen Brynäs IF gick på is. Kommande vecka blir det hårdträning kan jag lova! laget spelar nämligen första träningsmatchen på torsdag (9 augusti) mot Allsvenska laget Almtuna. Matchen kommer att spelas i Uppsala klockan 19.00. Jag kommer inte vara närvarande, för jag är i Stockholm och shoppar med mamma. Men jag hoppas att ni som kommer vara där får se en bra hockeymatch, iallafall bra för att vara första matchen sen 19 april. Tror inte ni får ha för höga förväntningar på just första matchen, det brukar kunna se lite rostigt ut sådär första matchen, men bara grabbarna får träna hårt och får spela några matcher så kommer även matchtempot att öka och spelarna kommer hitta varandra bättre på isen.
 
Så här tränar Brynäs IF den här veckan enligt Brynäs hemsida.
 
Måndag 6/8 8.30 - 9.30 (Läkerol arena) 10.00 - 12.00 (B-hallen)
Tisdag 7/8 10.00 - 12.00 och 15.00 - 16.30 (B-hallen) (kommer ev att närvara)
Onsdag 8/8 10.00 - 12.00 (B-hallen)
Torsdag 9/8 11.00 - 12.00 (B-hallen) Sedan avfärd mot Uppsala för match mot Almtuna
Fredag 10/8 10.00 - 12.00 (B-hallen)
 
Så här ser alltså träningsschemat ut den här veckan för Brynäs. Det ser ut att bli hårdträning nu med lite dubbla pass i början av veckan, det beror nog på att det är match på torsdag och Tommy Jonsson måste ha lite tid att få ihop formationer och så. Ska bli intressant att höra hur det går på torsdag mot Almtuna, dock inte live då men på något sätt kommer jag följa matchen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0