Brynäs inleder European Trophy tuneringen med en vinst och en straffförlust

2 Brynäsmatcher på två dagar, det är inte varje dag man får vara med om det. Brynäs har nu spelat två matcher i European Trophy tuneringen. Jag var på plats båda gångerna i Läkerol arena. Och jag måste säga det, vilken känsla det var att sätta fötterna på "guldgolvet" och känna doften av riktigt guld, jo det var verkligen så. Och på något sätt så kände jag ett glädjefnatt när jag gick in på hemmastå. Det var här allt hände den 19 april det här året, det var här all min glädje utspelade sig, och gör såklart ännu idag. Men som trogen Brynässupporter så finns den där känslan och doften av guld kvar, och kommer att göra under hela mitt liv, och kanske när livet känns lite deppigt, att jag tar mig in till hemmastå, för där känner jag en enorm glädje varje gång jag går...kanske för att det är det bästa jag vet. Att stå där och visa känslor, hoppa och sjunga för vårt kära Brynäs IF.
 
Nu nog pratat om det, I fredags spelade Brynäs den första matchen och det var mot Schweiziska Fribourg-Gottéron. De såg ut som smurfar när de kom skrinnande ut på isen. Blå och vita var dom, kanske var leksingar också? vem vet. Brynäs började matchen bra, Fribourg drog på sig lite onödiga utvisningar lite då och då. Det är också Brynäs som inleder målskyttet, Daniel Widing är det som gör mål i spel fem mot tre. 1-0 efter första perioden. I den andra skulle ett nyförvärv presentera sig. Johan Harju skjuter ett dragskott och pucken går in i mål. 2-0, men inte slut där, Jörgen Sundqvist gör kvällens snyggaste mål. 3-0 efter två spelade perioder, jag tycker själv att andra perioden var en riktigt bra hockey från Brynäs sida! passningarna började hitta rätt och nu var det bara att hoppas att det skulle sitta i även tredje perioden.
 
Vilket det inte gjorde, Brynäs tappade sin fina skridskoåkning, det blev slarvigt och passningarna hittade inte alls rätt. Det här gjorde att Fribourg kunde reducera både en och två gånger. 3-2 stod det när det återstod bara någon minut, då tar Fribourg ut målvakten, men det hjälper inte och Jonas Nordqvist kunde skicka in pucken i öppen kasse och Brynäs vinner matchen med 4-2.
 
Det var nära att det blev en sån där match där det är farligt att leda med 3-0.....
 
Jo kära vänner en sån match kom det också...På lördagen spelade Brynäs sin andra match i European Trophy tuneringen, nu mot SC bern. Brynäs började bra och öppnar även målskyttet i den här matchen, det är Jonas Nordqvist som sätter 1-0 till hemmalaget. Andra perioden blir mållös och ganska händelsefattig, iallafall på isen, på SC berns läktare var det andra bullar. De tog upp sina skor och började klappa med dom, och sen på given signal så kastade alla fans skorna ner mot isen, en sko hamnade även på isen. HAHA, det var rätt roligt att se på. Lite annorlunda om man säger så. Tack för underhållningen!
 
I den tredje perioden trummade Brynäs på, och kunde utöka sin ledning till 2-0 genom nyförvärvet Sebastian Enterfeldt. Och 3-0 kom också, det var Daniel Widing som sköt in den pucken. Nu skulle det väl bli en till seger? Då vaknade SC Bern till och förstod att det var en tävlingsmatch...3-0 blev 3-1 3-2 och när det bara var ett tjugotal sekunder kvar så kvitterar dom till 3-3...ONÖDIGT.....matchen går till straffar och där avgör SC Bern.
 
Lite onödigt kan man tycka, för vad hände med Brynäs i den tredje perioden? någonting att prata om kanske Tommy Jonsson? så här får det inte gå till under Elitseriesäsongen! skärpning grabbar.
 
Annars var det roligt att se hockey igen och Brynäs! Vi var en klack som höll igång lite också under båda matcherna, men precis som spelarna så behöver man ha lite sånna här träningsmatcher även där, man glömmer lätt bort texterna under sommaren. Men det blir bättre och bättre ju mer man sjunger...vi i klacken har en försäsong även vi ! Jag bara längtar till den 13 september, för jag känner i magen vilket tryck det kommer att bli på läktaren. Och jag lovar flera gånger om att ramsan "Svenska mästarna, svenska mästarna, mästarna från Gävle" kommer att sjungas ett antal gånger under hösten/vintern och våren!
 
Tack för den här underbara helgen med mina allra bästa vänner och självklart laget i mitt hjärta Brynäs IF. Nu bjuder jag på lite bilder som är tagna under fredagen, bilderna som är tagna på lördagen kommer i ett enskilt inlägg sen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0