Brynäs IF är en förening med mycket bra sammanhållning, spelarna ser ut att ha riktigt roligt tillsammans!

Klockan har passerat tisdag och är nu inne på onsdagen den 1 augusti. Det innebär att det är 1 månad och 13 dagar kvar tills Elitseriepremiären, för Brynäs är det då hemmamatch mot Växjö.
 
Men en annan sak som slog mig idag när jag var med några vänner, som alla är lika galna i Brynäs IF, vi var faktiskt överens om en sak. Det är att sammanhållningen i Brynäs är något extra. Det känns som om spelarna kommer så lätt in i gänget och alla verkar trivas så enormt! Jag tror faktiskt inte vi har fel, utan på allvar så är det nog så. Det känns som alla spelare kan vara sig själva och tittar man på träningar som laget gör gemensamt så ser man verkligen från läktarplats att fy sjutton vad roligt det här laget har tillsammans. Det såg man verkligen med förra säsongens lag som sen blev ett GULDlag!
 
Den här säsongen har man inte hunnit sett så mycket av lagsammanhållningen, men det känns som om Tommy Jonsson och gänget jobbar väldigt mycket med det också, att lagsammanhållningen ska vara bra. Och visst, mår man inte bra tillsammans i en grupp och trivs med varandra så är det svårt att vinna matcher och framförallt vinna SM-guld!
 
Men Brynäs IF är en förening där alla jobbar för varandra och hjälper varandra, det är verkligen som en enda stor familj, så Färjestad, släng er i väggen! Brynäsfamiljen ska det vara och inget annat! jag tror säkert att andra elitserieföreningar har en bra sammanhållning i laget, men jag tror ändå att Brynäs har den bästa.....(säger hon som bara följer Brynäs) men för mig känns det väldigt familjeaktigt när man tittar på laget och Brynäs IF.
 
"Man vinner som ett lag, och man förlorar som ett lag"
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är oxå Brynänare och har följt din blogg ett tag! Jag har en fråga, som egentligen inte alls har med hockeyn att göra! Har du något jobb? Vet att du pluggar men lite tufft att bara leva på studiebidraget? Speciellt nu på sommaren?
Keep up the good work med bloggen! :)

Svar: Okej vad trevligt att du följer min blogg! och självklart att du också är Brynäsare! Precis som du skriver så pluggar jag på Högskolan här i Gävle...Jag bor fortfarande hemma så mat och så behöver jag inte tänka på, utan det får jag av mamma och pappa. Men visst är det lite tufft på sommaren...men jag hade turen att jobba lite på en skola innan sommaren så jag fick lite pengar att ha som nöje nu på sommaren. Roligt att du frågar och undrar, det får du gärna göra mera....
Tack så mycket! och fortsätt gärna följa min blogg! :) nu går vi för att försvara guldet!
Alexandra Egerfält

2012-08-02 @ 18:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0