Är det dags för en Lockout ingen tro? Inte bra för Elitserien!

Ska det bli Lockout i NHL eller inte? Jag har ingen aning, men just nu är det en snackis bland både Elitserien och NHL. Jag hoppas de där borta i NHL kommer på en lösning på det hela och allt är som vanligt i höst/vinter.
 
Ärligt talat så är jag inte så insatt i just NHL och klubbarna där borta, och inte vet jag exakt vad lockout betyder heller. Men att det är någon form av konflikt där borta har jag fattat, men vad det är och så har jag ingen aning om. Jag kan mycket om hockey, men NHL har jag tyvärr inte så bra koll på.
 
Aftonbladets korrespondent i New York Per Bjurman uttalar sig om det blir en lockout så tror han att det kommer att pågå under Oktober och November, om inte längre, men dock inte hela säsongen ut. Som det har varit förut.
 
Men om det nu kommer att bli en lockout i NHL, vad kommer det betyda för Sverige och elitserieklubbarna? Jag själv tror det skulle skapa problem i elitserieklubbarna. Om det nu blir lockout i NHL och det kommer bara pågå i någon eller några månader så vad kommer Elitserieklubbarna göra med sina spelare om de tar in en massa NHLspelare? för pågår det inte så länge så behövs ju spelarna sen igen. Det kommer bli problem...Vågar man då ta in några NHL spelare i huvudtaget? för de vet ju inte hur länge lockouten kommer att pågå. Svårt att säga, men visst kommer det skapa problem. Sen vet inte jag hur mycket lagen vinner på att ta in NHLspelare i truppen, visst publiksnittet kommer säkert att öka för att folk vill se NHLstjärnor i sitt lag, men hur bra är det för klubben och Elitserien?
 
Jag hoppas verkligen att NHL löser det här och vi slipper en lockout! För Brynäs del så har det stått i lokaltidningarna för ett tag sen att om det skulle bli en lockout att man då är intresserade av att få hem Anders Lindbäck och Niklas Bäckström! Jag skulle mer än gärna vilja se dom i Brynäs igen och vem vill inte se en världsstjärna som Niklas Bäsckström i Läkerolen igen? men men som sagt jag hoppas av hela mitt hjärta att NHL löser det här...för skulle Brynäs få Bäckis och Lindbäck, vilka ska då flytta på sig? det blir inge lätt jobb för Tommy Jonsson och gänget.
 
Ja ni kära vänner, frågorna är många men svaren är få...Vi vet inte så mycket ännu, men vem vet, inom det närmaste dagarna kanske vi får veta något mera om konflikten borta i NHL.
 
                 Foto: Getty Images    hemsida: Hockeysverige.se

Kommentarer
Postat av: Jahapp

Nehepp

Svar: Vad menar du med nehepp?
Alexandra Egerfält

2012-08-13 @ 19:58:12
Postat av: Silfverberg

Håller med dig på sätt och vis, att det inte vore bra om lockouten skulle ske och sen bara vara i två månader men skulle ändå så göra vad som helst för att se linan, markström, ekholm, sundqvist, järnkrok, bäckström och silfverberg tillsamans!

2012-08-13 @ 23:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0