Almtuna - Brynäs

Snart är det bara 24 timmar kvar tills Brynäs IF gör sin första match för säsongen. Träningsmatch mot Allsvenska Almtuna är det som gäller. Matchen kommer att spelas i Uppsala och Gränby Ishall. Jag kommer inte vara på plats den här gången. Dock befinner jag mig ganska nära Uppsala, jag ska åka och shoppa med mamma i Stockholm en heldag i morgon. Vilket kommer bli väldigt mysigt!
Så matchen mot Almtuna missar jag, men det är första träningsmatchen för säsongen och det brukar inte se något vidare ut om jag ska vara ärlig, såg första matchen förra säsongen och så rolig hockey var det inte. Nu är det mer att Tommy Jonsson och gänget ska få ihop de rätta formationerna och se så att det spelet de vill spela fungerar som det ska. Sen vill de såklart vinna matchen! Men av erfarenhet så brukar inte första matchen vara någon succe.
Men jag hoppas ni som är på plats får se en bra hockeymatch och njuta av att se Svenska mästarna på is igen!
 
Sen verkar det vara klart att Robin Rahm står i mål i morgondagens match. Kul att han får spela en match på en gång, vilket jag tror är klokt av Brynäs ! Så han får komma in i matchtempo på en gång. Lycka till Rahm ! Jag håller tummarna att du gör en stabil insats i målet.
 
Laget som följer med till Uppsala och Gränby Ishall är:
 
Målvakter
30. Robin Rahm
Jonas Johansson
 
Backar
4. Victor Berglind
8. Dennis Persson
18. Ryan Gunderson
15. Simon Bertilsson
5. Simon Lööf
22. Jörgen Sundqvist
20. Lars Jonsson
 
Forwards
53. Andreas Thuresson
29. Emil Molin
3. Christian Djoos
31. Jonathan Granström
24. Mads Hansen
41. Daniel Widing
11. Jesper Ollas
39. Jonas Nordqvist
19. Calle Järnkrok
9. Sebastian Enterfeldt
90. Johan Harju
62. Mats Lavander
25. Martin Johansson
 
Lycka till nu Brynäs !! Nu kööör vi igång säsongen 12/13 !!!
 

Kommentarer
Postat av: Ewelinann

Ville bara lämna av en kommentar och skriva att jag beundrar ditt sätt att skriva! Jag är själv ett stort brynäsfans som tråkigt nog bor 40 mil ifrån Gävle så jag har ingen möjlighet att följa dom så som du gör. Jätteroligt att läsa om verkligen!

Svar: Oj tack så mycket ! det värmer kan jag säga! Jätteroligt att du följer min blogg! Härligt att du också är Brynäsare! helt rätt val.... Okej, tråkigt att du bor 40 mil ifrån Gävle, men man är ju lika mycket Brynäsare för det såklart. Ja, jag lägger rätt så mycket tid på att följa laget såklart...vilket är superroligt, helst nu när det 13:e SM-guldet är hemma! så nu fortsätter vi lika bra den här säsongen också! ha det så bra! Och hoppas vi ses i Läkerol arena någon gång den här säsongen ! :)
Alexandra Egerfält

2012-08-08 @ 19:16:21
URL: http://ewelinann.blogg.se
Postat av: Ewelinann

Tror absolut att vi ses ett par gånger! :) förra året blev det 10 matcher varav 7 i Gävle. Helst skulle jag vilja åka på varje match men det finns ingen möjlighet till det :/ 40 mil är ju en bit! hoppas jag får fortsätta läsa om Brynäs hela hösten och vinter här :D

Svar: Kul ! :) okej, oj det är riktigt bra gjort för att bo så långt bort från Gävle! ja det förstår jag, älskar man hockey och Brynäs IF så vill man såklart vara på plats och heja och stötta laget! :) Självklart ska du fortsätta läsa om Brynäs här på min blogg, lovar att uppdatera efter varje spelad match, som jag brukar göra :) ha det bäst!
Alexandra Egerfält

2012-08-12 @ 10:23:58
URL: http://ewelinann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0