18 dagar kvar....Gänget som kommer färdas 737 km

18 dagar kvar...jag vet inte vad jag ska säga, egentligen borde jag hålla tyst, för jäklans vad fort det går, bara för att jag skriver det idag så kommer resten av dagarna gå jättesakta. Ne, jag tror faktiskt inte det, snart är det dags för säsongen 12/13.
 
Innan ens säsongen har börjat så har jag och mina vänner börjat planera lite saker vi ska göra. En sak som blev succé förra säsongen var resan till Skellefteå. En resa vi gjorde för att se matchen mellan Skellefteå - Brynäs. En match som Brynäs förlorade efter straffar om jag minns rätt. Men själva resan och upplevelsen går inte att beskriva, det var så enormt roligt..och bemötandet vi fick när vi kom till staden och arenan går inte heller att beskriva. Alla människor hejade och pratade med oss, och det ska tilläggas att vi alla gick i Brynäsmatchtröjor på oss genom Skellefteå, ändå var alla så trevliga. Helt otroligt.
 
Så efter den resan så kommer vi göra om samma sak fast med ett litet större gäng och den här gången åker vi till Luleå och Coop arena. Lite längre och högre upp....Från Gävle till Luleå är det 737 km. Det är en bit om man säger så. Resan kommer att bli av den 23 november detta år...Vi är sex tjejer som sätter oss på ett nattåg vid 18.30 ungefär från Gävle. Framme i Luleå är vi ca 08.00. Det innebär att det är en del dötid innan matchen börjar 16.00. Men så roligt som vi sex har tillsammans, så är jag inte ett dugg orolig att det kommer bli tråkigt, utan vi kommer att fördriva den tiden riktigt bra. Efter matchen hoppas vi att vi kommer hinna säga hej till spelarna, och visa att vi har åkt ända från Gävle för att se detta lag...det är trots allt för deras skull vi har åkt dit, det låter galet, och det är rätt så galet, men samtidigt är det en jäkla upplevelse för oss allihopa. Sen går nattåget hem igen runt 21.00 någon gång. Hemma i Gävle igen vid typ 10.00 på söndagen den 25 november.
 
Då kan jag tänka mig att vi alla kommer att sova rätt så gott faktiskt!
 
Det finns inte ord för hur mycket jag ser fram emot den här resan, gänget som jag åker med är så otroligt underbara <3 vi har så roligt tillsammans och jag lovar att denna resa kommer bli ett minne för livet, det spelar ingen roll om Brynäs vinner eller förlorar det är upplevelsen och gemenskapen som är det viktigaste <3 jag ser en Brynäsvinst som en bonus bara om det skulle bli så...
 
Tågbiljetterna ligger hemma hos mig! så vad väntar vi på nu åker vi brudar! vi kanske ska vänta till den 23 november då de gäller...men jag vill åka helst i morgon, eller ja, helst igår. Säsongens resa är alltså bokad....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0