17 dagar kvar...Träning, men vart var grabbarna?

12.00 träffade jag min kära vän Jessica utanför Gävles stolthet Läkerol arena. Idag var det dags att kolla in hur pigga Brynäs var på träningen efter dagarna i Tjeckien. Janne Larsson och hans son Emil Larsson var riktigt på hugget när de åkte runt på isen och körde olika övningar. Sen kom även Robin Rahm ut tillsammans med målvaktstränaren Pecka Alcén. Och resten av gänget?
Det kom faktiskt inga fler, jo Lars Jonsson var ute en sväng också...men vart var resten då? gänget var tydligen inge pigg efter helgen...eller var det en frivillig träning, jag har ingen aning, men vi fick iallafall se några grabbar och Gunnar Persson hejade riktigt mycket på oss...jag fick faktiskt fråga Jessica om hon kände honom? men ne så var det inte, för han hejade så himla glatt, roligt var det iallafall!
 
Där satt Jessica och jag...i Läkerol arena och kände fortfarande gulddoften. Men mer och mer började vi känna en matdoft...så vi gick och åt i restaurangen istället för att se på en träning som knappt var någon träning. Som vanligt var det mycket gott. Deras salladsbord kan man ju dreggla över..finns ju hur mycket som helst att välja på. Det är synd att magen inte orkar hur mycket som helst..man skulle vilja äta allt ur salladsbordet.
 
Vi fick inte se så många snygga grabbar på isen, men istället kommer en hel stjärnfemma in i restaurangen istället! Niklas Bäckström, Anders Lindbäck, Jakob Markström, Sebastian Wännström...okej då bara fyra stycken. Men det räckte gott och väl. Ögonen hade fullt upp att göra ändå. Sen när vi lämnar restaurangen så höll jag på att snubbla över Tommy Jonsson också..det gäller att ha både fötter och huvud med när man besöker Läkerol arena, man vet aldrig vilka man möter och stöter på.
 
En mysig eftermiddag i Läkerolen fick vi allt, trots att vi inte fick se alla grabbar. Men god mat fick vi och trevligt sällskap hade jag också. En tanke slog mig när vi skulle gå från Läkerolen, tänk om man hade haft 1 miljon, då hade jag bara gått in i Brynässhopen och köpt precis det jag ville ha. Precis allt jag ville ha! Hade inte tänkt för fem öre, utan bara köpt det jag vill ha...tänk vilken härlig känsla! men istället är man en fattig student som fick nöja mig med en penna idag...alltid någonting ! :)
 
Bara 17 dagar kvar nu !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0