15 dagar kvar...Inte nog med bloggen, nu är jag skribent också !

Nu är det bara 15 dagar kvar och en elitseriepremiär kommer närmare och närmare. Det känns väldigt spännande alltihop, och bara det att Brynäs är regerande Svenska mästare gör den här säsongen bara mer spännande. Alla lag kommer vilja slå det lag som är bäst i Sverige, och så kommer det vara hela säsongen. Vilket är rätt häftigt, att just Brynäs är där och inget annat lag.
 
Nu till något helt annat. Det finns en hemsida som heter svenskafans.com. Det stod på deras hemsida att de söker skribenter, alltså några som vill skriva om Brynäs IF. Jag fick upp ögonen direkt för det! kolla in här bara...
- Jag brinner verkligen för föreningen Brynäs IF
- Jag har möjlighet att se alla hemmamatcher i Läkerol arena (och ser oftast alla)
- Jag känner mig rätt så kunnig om Brynäs IF, och säsongens lag
- Jag älskar att skriva! (det hoppas jag att ni märker här på min blogg)
- Jag vill gärna nå fram till ännu fler läsare! och hoppas få göra det via svenskafans.
 
Så jag skickade iväg ett mail och förklarade lite och skrev lite vem jag är och varför jag vill skriva om Brynäs. Sen dagen efter kommer ett svar att jag gärna är välkommen att skriva på sidan!
 
Det här ser jag som en rolig sak, men också för att nå fram till ännu fler läsare, än vad jag har på min blogg. Men visst ställer det lite krav på en också, det är inte bara att skriva, utan man måste tänka efter och fundera över vad man förmedelar och skriver. Så det är nog en hel del jobb med det hela också, men samtidigt behöver man inte skriva för ofta heller.
 
Jag kommer att skriva min första artikel på fredag! det kommer att vara en liten "inför" matchen på lördag mot Djurgården och även lite kortfattat om European Trophy tuneringen i helhet. Vilka chanser Brynäs har i det hela, mer tänker jag inte avslöja. Men det ska bli så intressant och roligt att få dela med sig av sina tankar och åsiker, och även väldigt lärorikt!
 
Varför studerar jag till förskollärare, när jag kan bli skribent på någon tidning? Det är en bra fråga, men samtidigt är det här mer som en rolig grej, men man vet aldrig vad det här kan leda till...men på fredag börjar jag skriva på svenskafans.com...kika gärna in där någon gång på fredag eftermiddag/kväll !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0