Nära...nära...nära...och sen en indianare av Gunderson !

Igår var det dags för Brynäs tredje match den här säsongen. Den här kvällen var det Frölunda som kom på besök, med eller utan matchtröjor? jo visst hade Frölunda med sig sina matchtröjor...men är det inte det ena problemet så kommer det såklart ett annat. Frölundas plan strulade tydligen, och laget åkte senare från Göteborg än vad det var planerat och det här gjorde att matchen vart 20 min försenad....och jag var helt säker på att det här skulle gynna Brynäs i den här matchen, jag var helt säker...men nja...

Men iallafall när Frölunda var på plats i Läkerolen så kunde matchen börja, men jag måste också säga det att Brynäs Intro är riktigt häftigt den här säsongen...men vart är introt på isen egentligen...guud så häftigt det skulle vara om det här introt som nu går på mediakuben flyttar sig på isen! ett intro som består av att Dackell skjuter ett skott och pucken går genom hela Gävle och färgar alla möjliga saker i Brynäs alla färger! sen hamnar pucken tillslut i Läkerol arena ! ashäftigt intro! ja kanske det bästa som jag har sett !

Men men nu till matchen...Frölunda var klart det bästa laget i första perioden, de skapade flest chanser också..att den försenade flygresan hade satt sig i benen hos göteborgarna kan vi glömma direkt...dock inga mål i den första perioden. Och 6 - 14 i skott efter den första...inte godkänt Brynäs!

Sen kom den andra perioden igång och här såg man ett annat Brynäs, mer skridskoåkning och bättre fart helt enkelt...och under några minuter hade Brynäs TOTALT parkerat i Frölundazonen, men den där svarta jäkeln ville verkligen inte in i mål! Chans efter chans efter chans, ja en puck var verkligen på mållinjen också! Jag tog mig för huvudet både 1 2 och 3 gånger för det var ju så jäkla nära!! men men måste berömma Frölundas målvakt Frederik Andersen..han var grymt bra! han kan ta Frölunda långt den här säsongen...men men man kunde faktiskt tro att det var den 7 avgörande SM-finalen i det här läget, för publiken och då menar jag inte bara klacken utan HELA Läkerol arena klappade händerna och skapade ett enormt tryck i hallen ! ja det var nog den där sista minuten innan Brynäs hade vunnit SM-guld....eller inte då men Gävlepubliken kan de med! ne men under de här minutrarna lekte Brynäs verkligen med Frölunda..men dock inga mål...åt det hållet ja....det var Frölunda som fick spräcka nollan efter att Ryan Gunderson gjorde en riktig indianare..(ja just det, indianare ja) 1-0 till Frölunda..kändes ju sådär lagom roligt! 2-0 kom också senare i den andra perioden...och ni vet han som spelade i Brynäs men sen valde att flytta hem till Göteborg och Frölunda igen....jo just precis, Magnus Kahnberg presenterade sig för sitt gamla lag...tack för den Kahna!


Kahnberg sänkte sitt gamla lag....

Tredje perioden var en enda lång transportsträcka...och Frölunda försvarade sig på ett skickligt sätt. Brynäs var inte nära dom alls..Frölunda vinner, och jag måste säga att dom gjorde det på ett rättvist sätt, jag vet att domarna var kassa men som en förlorande supporter ska man ju alltid skylla på domarna....det var absolut inte sitt egna lag som spelade dåligt, utan domarna var kassa! jo men jag låter bli att skylla det på domarna, Brynäs var inte nära i den här matchen...eller jo nära var dom, kanske för nära......

Nästa match för Brynäs är på lördag mot Färjestad i Karlstad...och just ja...det var någon i den föreningen som har kommit till ett lag som kan vinna något! jag säger bara lycka till Brynäs och visa Czarnecki att laget som kan vinna något är BRYNÄS IF !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0