13 dagar kvar...när ska vinsterna mot ES-lagen komma då?

Det här med försäsongsmatcher är mycket intressant, det har jag nämt förut, men ska man verkligen döma så mycket av hur sitt lag spelar på försäsongen? ne jag tycker inte det.

Det finns Brynäsare som säger att det blir kvalserien eller så åker de ut elitserien bara för att laget förlorar nu på försäsongen, men hallå, vakna! det är försäsong, det spelas inte om några poäng. Vi kan snacka sånt där goja sen när laget verkligen ligger där nere och slåss om platsen i ES, vilket inte kommer att hända...men för er som vill vara så negativ mot Brynäs så kan vi ta det snackat när de är i den situationen. Nu är det SM - guld som gäller!

Men iallafall så kan vi kolla lite hur Brynäs försäsong har sett ut så här långt då, det började ju väldigt bra måste jag säga. 4-0 mot allsvenska Almtuna. Sen var det dags för match mot AIK och då vart det förlust med 4-2, sen en match mot Skellefteå, där gick det inte alls 6-2 till Skellefteå. Sen åkte laget iväg till Finland för en liten minitunering, där vann de en match men förlorade en också, och det var såklart också mot ett elitserielag, nämligen Växjö. igår match mot allsvenska Sundsvall och där kom de upp på vinnarspåret igen och vann matchen med 6-3...men idag föll de tillbaka igen och förlorade mot Timrå med 3-1. Det var alla matcher hittills. Och jag ser någonting som inte är så jättebra kanske, men alla förluster har kommit mot elitserielagen, och vinsterna har
kommit mot allsvenska lag...det känns mindre roligt. Men samtidigt är det här försäsong men visst hade det kännts lite bättre med någon vinst mot Elitserielagen...men vi tar dom i serien istället!   

Brynäs har nu alltså Modo i morgon och sen Södertälje den 11 september...sen drar Elitserien igång den 15 september! Jag vet att Brynäs kommer att höja sig när ES drar igång...det kanske bara är bra att laget förlorar lite nu på försäsongen...se bara på Växjö de vinner och vinner varje försäsongsmatch...tränaren har ju inte en chans att se vad som måste förbättras till ES-premiären...nu får vi se hur det går för Växjö sen i serien..men jag tror på mitt lag Brynäs och jag vet att de kommer att höja sig den 15 september och flera månader fråmåt...tills vi Brynäsare får ta fram löpet "BRYNÄS SM-GULD 2012" !! ÄLSKAR ER BRYNÄS ! <3


Brynäs IF <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0