3 poäng...längtan är över och hockeyfesten kan börja!

Då var både Elitseriepremiären och hemmapremiären avklarad då! och ingen dålig start av Brynäs måste jag säga. I premiären mot Linköping blev det 3-2 till Linköping, men dock efter straffar. Så en pinne hem till Gävle iallfall..i den matchen tog Brynäs ledningen med 2-0 men Linköping både reducerar och kvitterar och sedan vinner efter straffläggning. Men som Brynäsare får man vara nöjd ändå, för Linköping borta är ingen lätt match.

Men nu till matchen igår och hemmapremiären för säsongen 11/12. Jag hade en underbar uppladdning med mina allra bästa vänner hemma hos mig, allt skoj började i fredagskväll och fortsatte enda fram till matchen igår. Vi skrattade, snackade hockey och bara hade så underbart roligt. Jag måste säga att ni tre, alltså Eva, Jessica och Catarina gör det underbart att gå på hockey, vad skulle jag göra utan er? Jag har verkligen tur som får ha er som vänner!

mina underbara vänner <3

Då var det dags ! som vi har längtat !

Om vi ska snacka lite om matchen, ett sorgedrabbat HV71 kom på besök till Gävle och Läkerolen. Säsongen 11/12 fick inledas med ett häftigt Tifo, klacken delades upp i tre delar och ett gäng fick röda flaggor, ett gäng fick gula flaggor och sista gänget fick svarta flaggor, och under spelarentrén så viftade alla med flaggorna och konfetti slängdes ner över klacken i Brynäsfärgerna! det måste ha sett coolt ut ! det ser man ju inte själv när man står där i härliga gänget, men jag kan tänka mig att det var en häftig start på säsongen! Sen att Brynäs har bytt entré...nu kommer spelarna ut från en "dörr" eller vad man säger men som en port som blänker i olika häftiga färger... sen introt var inte dumt det heller....en film där hela Gävlestad blir färgat i Brynäsfärger! mycket häftigt intro !!

Brynäs startar matchen på ett riktigt bra sätt, åker mycket skridskor och spelarna hittar varandra riktigt bra på isen. Och det var precis det Nordqvist gjorde 07.53 in i matchen, han hittade Dackell vid bortre stolpen, och Dackell gjorde inga misstag, utan dunkade in pucken i nät och äntligen fick vi höra.."Du ska va president" i högtalarna igen. Underbart! 2-0 kom också i den första perioden, men målskytten heter Calle Järnkrok! I den andra perioden får Mats Lavander spräcka sin målnolla i Brynäströjan...då han står precis framför mål och bara stänker in pucken...sen fick vi se hans underbara målgest, när han bara glider ner på knä och blir så fruktansvärt glad! jag måste säga att Lavander är jäkligt grym!

Mats Lavander är KUNG !

HV71 reducerar innan period 2 är över, men närmare kommer inte HV. Utan Brynäs vinner hemmapremiären med 3-1 och gör det rättvist! Brynäs åkte mycket mer skridskor än HV och var bättre i passningsspelet. De var egentligen bättre på allt..Niklas Svedberg gör en kanonmatch! Brynäsklacken gör en helt enorm bra insats! jag sjöng som aldrig förut tror jag. Men så jäkla skönt att vara tillbaka i klacken och med härliga gänget och få se Brynäs IF ta hem 3 poäng var det bästa !! Jag är imponerad av Brynäs än så länge...det är ett helt annat Brynäs den här säsongen, man ser att varje enskild spelare jobbar och sliter som djur och för klubbmärket på bröstet, det här kan bli en riktig rolig säsong!  Att sedan Mats Lavander i Fan corner säger...ja det var "kärlek vid första ögonkastet" när frågan var någonting att komma till Brynäs...ja man kan inget annat än att älska Mats Lavander och den här eftermiddagen och kvällen var som en enda stor hockeyfest!!

Hockeyfest i Gävle ! :D

Nu väntar ett tufft möte mot Frölunda på onsdag...men Brynäs kommer bli ett starkt hemmalag och Frölunda kommer få det tufft i Läkerolen på onsdag! alltså Brynäs - Fröunda onsdag 19.00 i Läkerol arena..ses där alla goá vänner !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0