14 dagar....Honken vill och kan spika igen i vinter !


40 JOHAN HOLMQVIST


Född: 1978-05-24
Längd: 186 cm
Vikt: 90 kg
Position: Målvakt
Räddningsprocent förra säsongen: 90,3 procent
Kontrakt med Brynäs till säsongen: 12/13  



Min åsikt om Johan Honken Holmqvist: Många säger att han är en usel målvakt vad gör han i Brynäs, andra säger att det är nu Honken kommer vara som allra bäst. Jag säger så här...Honken var usel i Frölunda, men det beror mycket på att Frölunda hade en enorm jobbig säsong, de var jättenära att hamna i kvalserien, sen har Honken inte alls fått den hjälp av backarna som en målvakt ska få. En målvakt som inte får hjälp att rensa bort pucken från av backarna blir en usel målvakt. Nu har Honken kommit HEM till Gävle och till klubben i hans hjärta BRYNÄS IF, detta kommer att göra att Honken kommer bli riktigt het i vinter! han kommer ha sina dåliga matcher också, det har alla målvakter, men i Brynäs kommer han få hjälp av sina backar iallafall. Och bara av att han får komma hem och kanske få den där tryggheten med familj och sånt gör att han kommer bli riktigt het i vinter. Det är i Gävle Honken hör hemma. Dock fick Honken en riktig mardrömsstart i Brynäströjan..i försäsongsmatchen mot Skellefteå i Huddik..då han släppte in sex mål, och ja han borde ha tagit många av dom puckarna..men då kritiserade han sig själv väldigt mycket också! han var inte alls nöjd med hur han reagerade. Men det var en försäsongsmatch..det är om två veckor som den riktiga Honken kommer fram! Det ska bli oerhört intressant att få se Honken i Brynäströjan igen...eller föressten, jag har ju aldrig sett honom i den tröjan heller..för då hade inte mitt hockeyintresse tagit fart..men jag vet att Honken är hemma igen! All lycka till Honken och hoppas du får visa alla att du är en målvakt att räkna med i vinter!
 

Jag hoppas Honken kan göra den där räddningen i Brynäströjan också!


Så här säger Honken om att vara tillbaka i Brynäs och Gävle !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0