5 dagar kvar...Idag fick jag visa att spela hockey kan jag inte

Jo visst var det 6 dagar kvar igår....men jag hade inte orken att skriva något inlägg igår. Därför hoppar jag över den dagen och skriver om idag istället...

Idag var det dags för någonting som heter Brynäsdagen i Gävle. Jag var självklart på plats på Stortorget där de flesta höll till. Man kunde köpa biljetter och andra saker...jag själv köpte en Brynäskalender..mycket snygg! Sen kunde man faktiskt passa på att ta kort med spelarna också...eller iallafall dom bästa! Och jag passade på att ställa mig bredvid två av mina favoritspelare..och jag säger bara, efter den fotograferingen så lös jag som en stjärna kan jag lova, då var Alexandra nöjd för dagen! tänk er hur glad en 6-åring blir när tomten kommer och paketen ska öppnas...så kände jag mig efter de här oerhört fina korten!


Favoritspelaren Jonathan Granström <3

Jag och en annan favorit Jesper Ollas ! <3

Efter att en nöjd Alexandra hade fått sina bilder, så gick vi fram och skulle bara kolla lite på när barnen sköt puckar i mål...men då plötsligt säger Granström att ska inte ni prova också, och vi säger nej det ska vi inte...han bara jo såklart ni ska...så Eva började och sköt riktigt bra :) iallafall för en nybörjare, likaså gjorde Jessica...sen skulle jag skjuta! och fattar ni vad jag höll på med där!? jag, lilla jag stod bredvid favoriten och tog på med hockeyhanskar och greppade en hockeyklubba och sköt puckar i mål..okej en hamnade utanför, och folk skrattade...haha men men så jävla grymt! att bara få stå där vid sin favorit och höra honom säga bra,bra,bra på sitt härliga dalmål! efter varje skott..eller ja skott? rullande puckar typ, för lätt var det inte kan jag säga! någon hockeykarriär blir det inte! men sen när Granström säger, ja skjut i hastighet 31...för de hade nämligen en hastighetsmätare bakom mål så man såg hur hårt man sköt, jag kom upp i 27 km/h som mest tror jag...så det vart inte 31...men men spelaren som har 31 räcker gott och väl! detta ögonblick lär man aldrig glömma! jag önskar bara att en till hade varit med!

Det var riktigt kul att testa på att skjuta mot ett riktigt hockeymål! :)

Efter det momentet var det bara att gå vidare...för nu skulle hela laget presenteras på Brända Bockens ballkong! och "brynäs hej hej..." börjar höras i högtalarna på stortorget...och ja visst är det en känsla av stolthet som går genom kroppen då! och sen presenteras en efter en spelare...och lite extra jubel när Johan Honken Holmqvist presenteras... Och att se hela Brynästruppen där för säsongen 11/12 gör att man tänker efter att i april står grabbarna där igen men då har spelarna vunnit något riktigt stort! och då står inte grabbarna på Brända Bockens ballkong utan på en gigantisk scen på torget...och tar emot publikens jubel! det är något det bara går att drömma om just i nuläget...men man ska aldrig säga aldrig!


Brynästruppen 11/12 <3

Efter presentationen var det dags att bege sig mot Strömvallen där Elitkampen skull avgöras mellan Gefle IF och Brynäs IF...fem spelare från Gefle var med och fem spelare från Brynäs. Kampen började med forsränning i Gavleån...där gick Gefle segrande ut grenen. Sedan fortsatte det på Strömvallen....Här kommer några bilder...elitkampen vanns av Gefle IF....

Här var det dags för forsränning...och det var Gefle IF bättre på :)

Här skulle två från varje lag putta en jättefotboll över planen.. den här grenen vann Gefle IF också

Här var det dags för frågesport...lagen skulle svara sant eller falskt..här vann Brynäs!

Det var några av grenarna det...Det här var verkligen en underbar dag i Brynäs IF tecken! att få träffa spelarna på så nära håll och få kort med favoriterna var bara så härligt! jag hoppas verkligen Gävle fortsätter med det här nästa år! för som Brynässupporter är det här underbart! fast man är sååå jäkla feg att gå fram och prata med spelarna..det är ju bara vanliga människor dom med! Tack för en otrolig härlig dag...men visst hade det varit ännu roligare om du cattis hade varit med! det var någon som saknades där! det kände jag på en gång! Brynässupportar måste hålla ihop, så är det bara! men tack Eva och Jessica för en underbar dag !! :D

:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0