10 dagar kvar...Gunderson imponerar inte än så länge


18 RYAN GUNDERSON


Född: 1985-08-16
Längd: 177 cm
Vikt: 77 kg
Positon: back
Poäng förra säsongen: i Örebro 39 poäng 11 mål och 28 assist
Kontrakt med Brynäs till säsongen: 11/12

Min åsikt om backen Gunderson:
Gunderson är en offensiv back med bra skridskoåkning. Han är även en bra powerplayback. En av Brynäs nyförvärv inför den här säsongen, kommer senast från Örebro där han gjorde hela 39 poäng på 52 matcher, vilket inte alls är illa. Men det var i Allsvenskan det, håller han för Elitserien tro? Det jag har sett av Gunderson nu på försäsongen så är jag inte jätteimponerad av honom. Han har gjort något mål i någon försäsongsmatch...och jo visst jobbar han hårt i varje situation...men sen då...jag tycker att han måste visa sig mera nu när serien drar igång på riktigt. För just det där fysiska spelet har han inte..inte vad jag har sett av honom nu på försäsongen iallafall. Jag hoppas att Gunderson lyckas lika bra här i Brynäs som han gjorde i Örebro, för en bra Gunderson behövs ! lycka till och hoppas du trivs i Gävle och Brynäs IF, det ska bli roligt att följa dig i vinter i Sveriges snyggaste tröjor!



Ryan Gundersons första intervju i Brynäs IF !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0