Vänskapen jag aldrig tänker ge upp!

Att du alltid finns där för mig gör mig oerhört trygg. Att du och jag alltid har roligt gör att jag bara vill vara ännu mera med dig. Säg någon gång när vi har varit med varandra och inte skrattat? Jag är ärlig när jag säger att det aldrig någonsin har hänt.

Men jag vet att både du och jag har en allvarlig sida också. Från glädje och en massa skratt till något helt allvarligt, men där har vi varandra där både du lyssnar på mig och jag lyssnar på dig. Tillsammans försöker vi göra det bästa av situationen. Jag lovar att så vill alla ha det, för att veta att man alltid har någon att gå till och att man vet att personen alltid lyssnar är för mig guld värt.

Att vi sedan delar vårt största intresse med varandra gör att det bara blir ännu roligare! vinner Brynäs är vi helt galna...förlorar Brynäs är vi lika galna ändå, fast liiiiiite mindre kanske. Men Galna är vi alltid. Nu har vi även fått våra matchtröjor som bara är min och din. Det är så personligt det kan bli, för tillsammans har vi hittat på namnen Catten och Vargen!

Att vi hittar på galna saker är inte heller ovanligt, att en dag när vi vaknar bara bestämma på tre röda sekunder att idag ska vi gå promenad...och långt ska det vara! Att då först gå en promenad på morgonen som är ganska många kilometer och sen på eftermiddagen/kvällen gå en promenad på tre mil...men jo visst säger det en hel del om oss tillsammans! sen när vi kommer hem är båda helt slut och det värker i hela kroppen! Men varför gör vi det då? Vad är det som gör att vi klarade av båda de här promenaderna? Det är nog ganska enkelt...vi har varandra, det räcker att säga! hade jag gått den där sträckan själv lovar jag att jag hade ringt efter mamma och pappa halvvägs, men tillsammans klarade ..."tillsammans är vi starka" fast där skulle jag vilja tillägga "Tillsammans är vi galna" !

Men är man med varandra nästan varje dag, inte riktigt men nästan, så blir det oerhört jobbigt om någon av oss ger oss ut på äventyr! det blir tomt, oerhört tomt. Men samtidigt kan det vara väldigt nyttigt också att vara ifrån varandra, fast för vems skull då? Det jobbigaste är väl på hockeyn, det märks så tydligt när någon av oss är borta. Och ingen sällskap hem från hockeyn....vem ska då gå och klaga på domaren när inte du finns i närheten? Ne det bästa är när båda är hemma...men semester behöver vi alla....

Jag lovar att det här skulle kunna bli en hel bok, kanske med en titel "Catten och Vargen" eller "En galen vänskap". Ja det finns säkert miljoner titlar till som den boken skulle kunna heta, men nu är jag ingen författare och vill inte bli heller..men visst är vänskap det bästa på hela vår jord?

Sen att jag skulle få den bästa vännen på jorden visste jag inte! För några år sedan var du vem som helst för mig, och jag var vem som helst för dig, vi kanske såg varandra på Konsum här i Stigslund, men vad mer då?...typ..vem är det..och nu är vi världens bästa vänner! Det kan svänga fort i ishockey men jag slår vad om att det kan svänga fort i vänskapen också! för bara "Vips" en kväll på hockeyn i Läkerol arena så pratade vi med varandra och gav varandra sällskap hem, och sen växte vänskapen bara mer och mer...och idag är den som allra bäst!!

Jag ångrar absolut ingenting! För mig är du min allra bästa vän! Ibland kan jag undra över vad det är som egentligen gör att man är en bra vän? och det undrar jag fortfarande över...vad är en bra vän? Nu vet jag...som diiig !!!

Tack för att du finns Catarina !! Dig tänker jag aldrig någonsin släppa...du har en stor plats i mitt hjärta, nu och för all framtid ! jag älskar dig <3

Vår vänskap slår allt!


Hockeyn är vårt störta gemensamma intresse!

Vargen och Catten !!

Föralltid <3


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jättefint skrivet gumman<3. Det är äkta vänskap du beskriver och som du sa så finns Cattis alltid vid din sida oavsett!

2012-02-14 @ 00:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0