Jag "Hissar" och "Dissar" Brynässpelarna!

17 omgångar av elitserien har vi hunnit med, och Brynäs har skrapat ihop 27 poäng så här långt. De placerar sig just nu på en femteplats i tabellen. Laget har stundtals spelat en riktigt bra ishockey, med mycket fart och kanske det bästa av allt...mycket mål. Men sen har vi även fått se några riktigt svajiga matcher med lite väl dåligt försvarsspel. Men jag måste säga att de matcherna är få...för i det stora hela ser Brynäs IF mycket intressanta ut och visst är det ett topplag den här säsongen? Det som har oroat mig mest är hemmaspelet, laget spelar bra matcher i Läkerol arena men poängen inte kommit så som de måste göra för att de ska kunna vara med och kriga om topplaceringarna. Spelarna själva verkar inte heller veta varför inte det tas så mycket poäng i Läkerolen. Men kollar man på bortastatistiken för Brynäs så har de tagit 16 poäng på nio bortamatcher, vilket är grymt bra gjort! och som sagt så är hemmastatistiken lite sämre med 11 poäng på åtta spelade hemmamatcher. Men huvudsaken poängen trillar in.

Men nu tycker jag att vi har lärt känna laget ordentligt och vi har sett hur nyförvärven har skött sig och spelat. och även de spelare som har varit med i Brynäs ett tag. Nu är det dags att Hissa och dissa några spelare som jag tycker har varit riktigt bra och några spelare som jag vill se mera av. Vi börjar med att hissa några spelare.

25. MARTIN JOHANSSON
Det här är en spelare som har imponerat i början av serien. Han har en otrolig skridskoåkning, ja, jag vet inte om jag har sett någon snabbare spelare än Johansson. Skicklig med puck är han också. Han har faktiskt redan hunnit gjort 6 poäng för Brynäs, 4 mål och 2 assist. Martin Johansson ska det bli sjukt intressant att fortsätta följa för han är just nu en av Brynäs bästa spelare..därför vill jag hissa honom! fortsätt så här !! HIPP HIPP !

Martin Johansson jublar efter ett mål !

18. RYAN GUNDERSON
Här är en annan spelare som jag vill hissa. Ryan Gunderson är oerhört spelskicklig, för det har iallafall jag sett i de här 17 matcherna. Han började lite halvbra, med lite halvbra insatser men han har växt in mer och mer i Brynäs och istället för att göra några dumma misstag så gör han det mesta rätt....visst misstag kan alla spelare göra men i början av serien såg han lite darrig ut, men nu tycker jag att han är värd att hissas. Han har så här långt gjort 7 poäng, 3 mål och 4 assist. Det är bara att fortsätta skjuta så kommer puckarna att trilla in ! HIPP HIPP!

En glad Gunderson efter mål! :)

24. MADS HANSEN
Det här är en spelare som jag också vill hissa faktiskt. Många som tycker att han inte tillför laget någonting och undrar vad han gör kvar i Brynäs. Men ni som säger det kan inte ha tänkt mycket. Hansen är en oerhört viktig spelare för Brynäs. Och jag tycker faktiskt att han bara blir bättre och bättre, nu har han haft lite otur och åkt på en hjärnskakning så han har missat en hel del matcher. Men annars är han en av de bästa i Brynäs. På de 11 spelade matcherna än så länge så har Hansen gjort 4 poäng, 1 mål och 3 assist. Men som sagt poängen är inte alltid det viktigaste, utan det är uppträdandet på isen som gör mycket! jag hissar Hansen! HIPP HIPP!

Hansen jobbar alltid hårt !

16. SEBASTIAN LAURITZEN
Den sista spelaren jag vill hissa är Sebastian Lauritzen. Han är verkligen överallt på isen och är oftast med där det händer saker. Han har i de här 17 spelade matcherna haft en enorm fart under skridskorna och puckskicklig som han är så kommer han ofta igenom motståndarnas försvar och kan skapa farliga målchanser. Han är mycket för att dribbla och trixa "Basse", faktiskt en mycket rolig spelare att titta på! han gör mycket sällan bort sig. "Basse" hissar jag! HIPP HIPP !

Trix och dribbelbasse ! ;)

Nu har vi kommit fram till det lite mindre roliga..Dissen. Det är två spelare som jag tycker inte har presterat eller varit tillräckligt bra så här långt.

20. LARS JONSSON
Det här är en spelare som i mina ögon inte alls har varit bra under de här 17 matcherna. Han har tappat alldeles för mycket puckar, och dribblar onödigt på blålinjen och man har ibland bara skrikit...MEN VAD GÖR KARLN! ne Lars Jonsson måste bli mycket bättre ! ibland förstår jag inte varför Jonsson ger honom speltid i huvudtaget..nu gnäller jag kanske lite väl mycket men jag tycker inte han har varit bra...och här i veckan kom det kanske en förklaring på varför han inte har varit bra. Han har nämligen problem med en axel, och senast mot AIK så kunde han inte vara med pga av axelskada, så kan vara det som har spökat. Men så här långt blir det en DISS för Lars Jonsson...BUUUU !

Lars Jonsson har en del att fundera över...

41. DANIEL WIDING
Här har vi kvällens sista Diss. Daniel Widing kom tillbaka till Brynäs för att vara den där målsprutan som han var förut när han var i Brynäs. Han har hittills gjort 2 mål och det är absolut inte godkänt för en sån spelare som Widing. Har han också en axel som spökar eller? man ser att han arbetar oerhört hårt i varje match men att det aldrig riktigt lossnar för honom. Ne vill vill se målgöraren Widing! så därför blir det en DISS och BUUUU !

Widing måste göra mera mål....

Det var allt jag hade att bjuda på den här söndagskvällen...nu laddar vi för en riktig hockeyvecka, med match tisdag, torsdag och lördag! och jag hoppas att de två spelare jag har dissat nu kommer att höja sig ! och att dom jag hissade kommer fortsätta att jobba hårt och spruta in mål ! HEJA BRYNÄS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0