Mycket starkt gjort av Brynäs och Calle Järnkrok!!

Det går undan i Elitseriehockyn nu tycker jag! match återigen i Läkerol arena en lördag. Fast den här gången började matchen 18.30.

För första gången som Brynässupporter köpte jag mig en 50/50 lott. För jag tänkte, nu när jag haft sån otur med allt så kunde jag väl få trösta mig med en liten vinst kanske!? nja..det återstår att se hur det gick med den, men nu till det intressanta..MATCHEN...

Brynäs mot Modo alltså. Brynäs startar matchen på ett sånt sätt som Brynäs IF ska spela ishockey, med fart, kamp och skicklighet! Modo hängde inte alls med i början av matchen, och det är vi i hemmapubliken som får jubla först. Johan Larsson sätter 1-0....hemmapubliken fick fortsätta att jubla...2-0 kommer när det bara återstår 12 sekunder på perioden...det är Ryan Gunderson som kastar in en puck på mål som letar sig igenom alla spelare och in i nätet.

I den andra perioden kommer Modo mera in i matchen men det är Brynäs som får måljubla! Jonas Nordqvist sätter 3-0! men Modo får faktiskt en reducering i andra perioden...och 3-1 så här långt i matchen.

Den tredje perioden börjar med att Modo gör 2-3 på ett mycket märkligt sätt, en modospelare åker in i Svedberg, eller han blir hakad av en Modospelare och kommer helt ur balans och då skjuter en modospelaren pucken i mål och målet godkändes....hur i *** gick det till, hur fick det målet godkännas...det var en gåta som fick hela Läkerol arena att stå upp och bua! Det fanns inte ens en kotte som var tyst vid det här tillfället....eller jo de Modofans som hade letat sig upp till Läkerolen....men ändå! såg man in i Brynäsbåset var det rena kaoset...Tommy Jonsson stod så där läskigt nära isen, som om han var på väg att göra en "Leif Boork" men Jonsson hade lugnet i sig, Brynässpelarna viftade med klubbor och Svedberg var fly förbannad....Men tittade man riktigt noga in i båset sen, så såg man att både Jonsson, Larsson och Pekka gjorde allt för att lugna ner spelarna och ta tillbaka dom till matchen igen...Vilket Brynäs klarande utmärkt för inte så långt efter den där händelsen sätter den där spelaren som bara är han själv och kan visa sig när laget verkligen behöver någon som avgör en match...precis en sån som Calle Järnkrok! 4-2 till Brynäs! det målet var nog skööönt för HEEELA Läkerol arena att se! för att resa sig som lag efter det där helt felbedömda målet..är starkt gjort! men det är Brynäs IF vi snackar om!
Modo plockar ut målvakten på slutet....men Brynäs ville annat och Sebastian Lauritzen sätter 5-2 i öppen kasse och där var matchen över och 3 poäng !! En match som slutade 5-2 men som borde ha slutat 5-1

Efter matchen stannade en skara trogna supportrar kvar och ropade och ville ha in spelarna in på isen, vi stod ett bra tag innan vi gav upp....men en fråga, varför kan inte Brynässpelarna komma ut på isen? det var lördagsmatch, många supportrar som åker från hela Sverige till Gävle för att se Brynäs....då tycker faktiskt jag att laget kan komma ut igen och tacka klacken ännu en gång....Det gör så mycket för supportrarna!! så det tycker jag var dåligt....men får glädjas åt tre poäng!

Sen en annan sak som jag tyckte var lite konstigt och upplevde på ståplats....Det var att en av publikvärdarna kom fram till några killar och skrek åt dom, ja hon verkligen skrek...att laget som ni hejar på finns på isen! de här killarna sjöng ramsor om motståndarklacken, typ "Vi hatar Modo" och sånna ramsor och då skriker den här publikvärden åt dom, att de inte får skrika på dom....men herregud, vi har ju alltid fått skrika på motståndarna annars, varför sätter de stopp helt plötsligt? lika så stod de och peka finger åt dom....då skriker publikvärden på dom....men snälla vem pekar inte finger åt motståndarna? okej jag gör inte det men det finns ju hur många som helst som gör det i vanliga fall....nja lite konstigt uppträdande ärligt talat. Visst, klacken är där för att heja fram sitt lag på isen...men skriker motståndarklacken"Vi hatar Brynäs" så måste vi ju få svara.....

Jag kan inte säga att jag efter matchen cyklade hem och var superduperglad efter att Brynäs hade tagit 3 poäng..för mig var det någon som saknades...allt blir ju helt fel när inte du är där! promenaden till Läkerol och förbi spelarna? vart inget igår, dom 3 varven vi brukar ta? blev inget igår för du var inte där, snacket i periodpauserna, vart inget igår, härliga promenaden hem, vart inget igår...inget var som det brukar..:( att efter matchen bara ta cykeln och cykla hem och sen var det inge mer med den matchen, där är inge roligt när man är van med något helt annat....att ha roligt påväg hem till exempel....ja Brynäs tog 3 poäng men nå mer kände inte jag...du är saknad!!

En glad nyhet efter matchen var att Mattias Ekholm åter kommer tillbaka till Brynäs! han blir utlånad av NHL. Kommer att spela den här säsongen för Brynäs! snacka om underbart! fast dock är det synd att han inte platsade i NHL men han kommer bli bättre och bättre i Brynäs så han är snart tillbaka...för speltid i Brynäs kommer han att få kan jag lova! välkommen hem Mattias !!

Nästa match för Brynäs är redan på tisdag! i Läkerol arena 19.00 mot Timrå IK! en match där Brynäs SKA vinna...Timrå är ett mycket sämre lag än Brynäs. HEJA BRYNÄS!

Lite bilder från Kvällen! (taget med min mobilkamera,inte de bästa bilderna direkt)


Utanför Läkerolen...strax innan insläpp :)

Härlig sol som lyser rakt i mina ögon ;)

första gången...men tyvärr en nitlott :/

Brynäs - Modo

Dags för spelarentré...mycket suddig bild..

Läkerol arena on fire! ;) häftig bild!

Spelarna är inne på isen ! :P

Tack för en underhållande match Brynäs! och tre härliga poäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0