Brynäs IF 100 år.....oj vad det kommer att firas!!

Idag kom det ut det vi Brynäsfans har längtat efter länge! programmet för Brynäs 100 år. Det kommer bli någonting som Brynäsare att minnas kan jag lova. Jag kommer presentera några saker som kommer att hända under 2012, men firandet tjuvstartar faktiskt den 30 december först, det är då allt tar fart och 2012 kan börja, alltså Brynäs IF:s år!

Invigning av festen 30 december i Läkerol arena!

Brynäs spelar en match mot Växjö och här kommer 100 årsfirandet att invigas. Biljetterna till matchen kommer endast att kosta 100 kr st. Vi som är på plats kommer att få se Andreas Dackell byta tröjnummer till nr 100. Biljetterna till matchen kommer att släppas den 27 oktober.

Oj det här kommer bli en ashäftig match, en invigning på hela året 2012! Självklart kommer jag att vara på plats, det finns egentligen ingenting som kan stoppa mig från den här matchen! 100 kr per biljett, så ska väl ändå Läkerol arena kunna fyllas helt!? jag hoppas det...för här ska firas!

Landskamp i Läkerol arena
Den första maj kommer ett genrep att spelas i Läkerol arena mellan Tre Kronor - USA. Inför ishockey-VM. Vi hoppas få se några Brynäsare i den truppen också!

Ja varför inte...att få se Tre kronor mot USA tackar man inte nej till, hoppas också att det är några Brynässpelare med! coolt!

Födelsedagen 12 maj!
Brynäs IF:s riktiga födelsedag ska såklart firas! Då kommer Läkerol arena hålla en officiell mottagning i entréhallen. Alla är välkomna och det kommer att bjudas på ett spännande program för både stora och små. Jubileumsboken som Brynäs producerar i samarbete med sportförlaget släpps detta datum och författaren Ulf Kriström finns på plats.

Ja den RIKTIGA födelsedagen måste ju såklart firas! Det låter spännande det här..man vet inte så mycket men att besöka Läkerol arena är såklart ett måste! Och jubileumsboken låter spännande...

Ny säsong - Fortsatt firande, fast ännu mera!
På Brynäs hemmapremiär för säsongen 2012/2013 kommer festen att fortsätta. Men redan dagen före hemmapremiären kommer det vara öppet hus i Läkerol arena, där de kommer att inviga en jubileumsutställning om Brynäs IF:s första 100 år. Efter matchen kommer det bli fest! Samtliga spelare som företrätt Brynäs IF kommer att bjudas in och kvällen kommer att innehålla överraskningar, intervjuer och underhållning av alla de slag.

Jubileumsårets Grand finale!
På lördagen den 8 december 2012 är det dags att avrunda årets festligheter. Det gör vi med en knall! På Läkerol arenas parkering kommer en gigantisk arena att byggas upp, där en utomhusmatch mellan Brynäs IF och Timrå IK kommer att spelas. Efter matchen flyttar vi in i Läkerol arena för avslutningsfest! En värdig avslutning på ett späckat jubileumsår.

Oj en utomhusmatch för Brynäs IF! vad häftigt. Det ser jag fram emot! men på Läkerol arenas parkering..jo men visst det kan nog bli riktigt häftigt! oj vad jag längtar!

Det här var en del av det som har planerats, sen står det att det kan dyka upp lite överraskningar här och där. Jag känner på mig att jag kommer få vara med om det kanske häftigaste i mitt liv! det som fattas är bara att få fira ett SM-guld på det här! då finns det ingen lyckligare på hela våran jord kan jag lova! Men ett helt år av firande tillsammans med Brynäs IF! oj ska 2012 bli året jag kommer minnas allra mest? jag tror faktiskt det....och få fira det här tillsammans med världens bästa vänner och Brynässupportrar gör inte det sämre...

BRYNÄS IF 100 år 2012 !!


Det här är en spelare som säkert kommer få representera Tre kronor!

Äntligen en utomhusmatch för mitt kära Brynäs !

Det kommer bli ett häftigt år för Brynäs IF och vi supportrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0