Domarna förstörde Hockeyfesten... och sluta Bråka, vi hejar på samma lag!

I lördags var det dags för den årliga hockeyfesten i Läkerol arena. Det här är en match som man verkligen inte vill missa..det brukar bli en otrolig häftig stämning i arenan.

Matchen började med att Brynäsklacken fixade ett riktigt snyggt tifo, med längder av Brynäsfärgerna. Riktigt häftigt...sen fick hockeyfesten sjunga nationalsången. Sen var matchen igång!

Den första perioden bestod av en sak...ett felaktigt matchstraff på Jonathan Granström! "tackling mot huvudet" IGEN!! men vad är det som händer! 5.00 min pp för Linköping....men som tur var så utnyttjade inte dom det. Granström blev iallafall rosenrasande när han fick reda på straffet...och publiken blev inte lugnare direkt...ett högt BUUUUU hördes nog enda hem hit till mitt rum i Stigslund...för oj vad HELA arenan buade!
I den andra perioden gör Linköping 1-0, men Järnkrok kvitterar till 1-1 !! ett sånt där härligt krigarmål!
I den tredje är det Brynäs som tar ledningen med 2-1 ! det är backen Simon Löf som sätter pucken i nät...nu började det lika Hockeyfest igen! men det varade inte länge för Linköping sätter nämligen 2-2. När det återstår några minuter av matchen hittar domarna en utvisning på en Brynässpelare...och Linköping får chansen att avgöra den här matchen, och inte nog med det, sen hittar dom en TILL utvisning på en Brynässpelare, så Linköping får avsluta matchen i fem mot tre spel....och såklart avgör Linköping på det och Hockeyfesten döör i Läkerolen.....3-2 till Linköping alltså.

Jag tror inte att jag har varit så besviken som jag var efter den här matchen! Att domaren får avgöra en match är det västa som finns...jag kan ta att Brynäs spelar en jävla dålig hockey och förlorar, det kan jag godkänna..men att domaren ska ta ut två Brynässpelare när det återstår ca 2 minuter av matchen är inte korrekt! jag vet inte, Sunkens utvisning var kanske en utvisning inte vet jag....enligt domaren iallafall...men blir så förbannad på det. Sen att Granström fick matchstraff för en huvudtackling, fast det inte ens var en huvudtackling är skandal! han blir även avstängd i torsdagens match mot Luleå. Domarnivån i Elitserien är just nu INTE okej. Brynäs har drabbats jäkligt hårt av det här med "huvudtacklingar" och en usel domarnivå. Ne det måste bli bättre, annars är det bandy vi får titta på i framtiden! för hockey är en sport där man ska få tacklas, sen att det tacklas mot huvudet är inte okej, men då måste de veta vad som är huvudtackling och vad som INTE är huvudtackling. För just nu är allt som en enda stor cirkus!

Brynäs var värda poäng i den här matchen, laget krigar och kämpar oerhört hårt, det var fem mot tre i slutet av matchen som avgjorde det hela..tyvärr!

Sen en annan sak...under matchen hände en mycket tråkig sak i Brynäsklacken, det här hände precis bredvid mig och Cattis. Kamratkompaniet flaggade med sina Brynäsflaggor lite mera än vad de vanligtvis brukar göra..nu flaggade de under matchens gång och inte bara under avblåsningarna. Det här gjorde många i Brynäsklacken irriterande och många skrek att de skulle ta ner flaggorna. När de inte gjorde det så gick en man fram till en av grabbarna och röck undan en flagga. Detta gjorde att han som flaggade blev skitarg och de slog till varandra. Riktigt otäckt att stå nästan mitt i allt. Men som tur var så kom det fram flera poliser nästan direkt! som fixade ordning allt igen....fast inte riktigt då, för nu flaggade de såklart ännu mera och under nästan hela matchen.

Men visst är det tråkigt!! att ett gäng ska förstöra...alla har betalt för att se matchen, det spelar ingen roll om man köpt en sittplatsbiljett eller en ståplatsbiljett, alla har rätt att se matchen! Att det viftas med flaggor gör inte mig någonting, men för guds skull gör det under avblåsningarna då, när matchen är igång vill man se hockey, vi som står där är inte där för att se flaggor! hörde av en supporterpolis att det inte finns nå exakta regler för flaggviftande men att man ska visa respekt för de andra supportrarna som står och tittar på matchen...därför är det perfekt om de bara kan vifta under avblåsningarna. Men i lördags var de som sagt omöjliga, jag hoppas verkligen att Kamratkompaniet tänker på det till nästa match.

För att vi Brynäsare ska bråka med varandra är bara jävligt löjligt! vi hejar faktiskt på samma lag och det ska vi utnyttja till max...genom att TILLSAMMANS sjunga Brynäs till segrar! för direkt efter det där bråket försvann stämningen totalt i klacken. Tråkigt att ett gäng ska bete sig sådär :( Sen kan jag tycka att kamratkompaniet sjunger alldeles för mycket om motståndarna, att de kan dra och de är skit...och ja vette sjutton vad de brukar sjunga...men varför bry sig så jäkla mycket över motståndarna? lägga energi på dom? Det är Brynäs ni hejar på, annars kan ni gå och ställa er på bortastå om det är något annat lag ni hejar på...I Brynäsklacken vill vi ha en bra stämning med bra sång till vårat bästa Brynäslag!

Nästa match för Brynäs är på torsdag då de möter Luleå på bortaplan. Matchen kommer naturligtvis följas på TV hemma hos Cattis! KÄMPA BRYNÄS!


Det är tråkigt att det ska behöva bli bråk i egna lagets supportar.

Och i TV kom vi också...vi ser helt jäkla besvika ut...:(

Kvällens höjdpunkt var inte svårt....den här nya tröjan som jag har fått i julklapp av världens bästa <3 bästa julklappen som man någonsin kan få kan jag lova! iallafall om man är Brynäsare! Tusen tack Cattis <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0