1 poäng, tack för Sköldpaddsräddningen Honken !

I onsdags var det bortamatch mot Modo. Brynäs tog med sig 1 poäng från den matchen. Brynäs började matchen med att sätta ett mål...Mats Lavander efter BARA 1 minut och 15 sekunder. Härligt att få en sån inledning. Men Modo kunde både kvittera och sedan ta ledningen innan den första perioden var över tyvärr.

Den andra perioden bestod av ett mål och det var Brynäs som fick kvittera matchen till 2-2 och han var där igen (på sitt kontor) framför mål! den där Mats Lavander! härligt! två mål!

Den Tredje perioden skulle visa sig bli mycket spännande...men såklart skulle Modo få göra ett ledningsmål och 3-2....hm..då kändes det inte direkt så roligt..Brynäs plockade ut Honken och Brynäs pressade, pressade...OCH!! jag fick skrika JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! när klockan stod på 19.20 !! Calle Järnkrok är det som gör det målet! underbart! 3-3 efter tre perioder.

och matchen går till förlängning.....och där avgör tyvärr Modo, men Brynäs kan mycket bättre än vad de visade i den här matchen..så 1 poäng är iallafall jag glad över. Sen kunde Modo lika gärna ha avgjort matchen, men Honken stod för, ja jag blir besviken om inte det blir årets räddning, för oj hur han räddar pucken..han lägger sig på rygg som värsta sköldpaddan och tar pucken i plockhandsken! helt sjukt egentligen, men han är kung! jag säger bara Kung Honken!


Sköldpaddsräddningen..får den nog heta, Honkens otroliga räddning! ;)

Sen alla dessa dumma tacklingar mot huvudet som förekommer i var och varannan match nu för tiden. I den här matchen var det Brynäs Sebastian Lauritzen som fick en rejäl tackling mot huvudet, och blev liggande på isen, men han klarade sig riktigt bra, den kunde ha tagit värre, men det var en ful tackling...och Modospelaren har också stängts av fyra matcher...där en match omvandlas till böter. Men när ska Elitserien få stopp på det här med huvudtacklingar!? det är otäcka smällar det blir...sen straffas spelarna helt olika och inte alls rättvist enligt mig..jag vet inte om de som bestämmer har klart för sig vad det är som gäller..känns som om de bara säger att den spelaren får så många matcher och den spelaren så många matcher, fast tacklingarna ser helt olika ut...ja, jag vet inte, jag är inte insatt i det där alls...men det jag vet är att Brynäs har drabbats väldigt hårt med det här med tacklingar mot huvudet...

Här får ni se hur tacklingen mot Lauritzen ser ut...inte schysst alltså!




Men nu glömmer vi den här matchen i tittar framåt! imorgon är det dags för publikfest och Hockeyfest i Läkerol arena! det är en match man som Brynäsare inte får missa! det är grymt att vara på plats! Brynäs-Linköping 16.00 i Läkerol arena! KOM DU OCKSÅ !

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra skrivet. Jag är också nöjd med 1 poäng.

Det var faktiskt Johan Larsson som gjorde målet 3-3.



2011-10-15 @ 20:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0