Tredje perioden var lång.....nästan lika lång som bilresan till Jönköping!

Lördagsmatch i Jönköping mellan HV71 - Brynäs stod på schemat den här lördagen. Men jag, Eva, Catarina och Dan började med lite uppladdning med TV -spel på fredagen, för att sedan resa ner till Jönköping på lördagsmorgon. TV - spelstuneringen vann jag, det är viktigt att säga! :P hehe, ne men det var riktigt jämt, det värsta var att jag fick inte vara Brynäs, utan jag spelade med Skellefteå. Brynäs kom sist i hela tuneringen (Fy dig Eva!) Fick en riktig läskig och jämn final mellan HV71 och Skellefteå (Dan och mig alltså). Där jag gick segrande ur striden, tack för en bra match!

Men hur var det med resan ner till Jönköping då? jo vi kom iväg runt halv åtta på morgonen. Framme i Jönköping var vi runt halv ett. Då var det flera timmar innan matchen skulle börja, så vi gick en promenad i våra fina Brynäströjor. Vissa bilar tutade, andra personer bara satt och råstirrade på oss, som om vi såg ut som utomjordingar. Sen var det faktiskt en bil som tutade och gjorde tummen upp...det gillade vi ! Vi gick en bit och sedan gick vi tillbaka till arenan där vi kollade in spelarna när de värmde upp utanför arenan. Där stod vi en bra stund innan det var dags att gå in i arenan. En arena som var mycket brant, ja en ganska konstigt arena ärligt talat.

Nu till matchen. Brynäs gör en riktigt bra första period. 47 sekunder in i matchen är det Brynäs som sätter ledningsmålet 1-0. Det är Sebastian Wännström som gör målet! 2-0 kommer också genom en annan Sebastian....Sebastian Lauritzen! det målet gjordes faktiskt i ett 2 mot 0 läge...Ollas och Basse kommer helt fri och passar pucken till varandra så att Basse bara kunde lägga in pucken i öppen kasse, så jäkla snyggt!
men där var det inte slut på det roliga, Brynäs gör faktiskt 3-0 också! det är backen Ryan Gunderson som sätter pucken! vadhanärbrajustnu !!!! ;) lite oturligt så gör HV71 1-3 innan första perioden är slut. Den andra perioden bestod bara av ett mål...det är HV som reducerar ännu en gång..nu till 2-3. Andra perioden är HV:s, de dominerar hela perioden, Brynäs var väldigt dåliga, men de försvarade sig bra. Tredje perioden blir en riktig rysare! först är det Brynäs som sätter 4-2, det är Martin Johansson som gör det, men när det är tio minuter kvar av matchen så gör HV 3-4 och skapar en otrolig spänning i den här matchen.

Som Brynäsare som hade åkt ca 50 mil vill såklart se Brynäs ta hem alla 3 poäng hem till Gävle, och det skulle bli total lycka hos oss. Men skulle HV kvittera under de här minutrarna som var kvar, så skulle det bli en tung tung tung förlust. Så antingen jävligt tungt eller jävligt skönt! den sista minutern var jobbig.....man vågade knappt titta på matchen, fast vi hade åkt de där 50 milen. I de här tillfällerna så går ju klockan hur seeeeegt som helst dessutom! det sa bara tick......tack....tick....tack....men sen.... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Brynäs hade tagit tre poäng av HV71 i Kinnarps arena när vi var på plats !! det var verkligen underbart! det är såhär det ska vara! ni kan ju gissa om det blev en rolig och härlig resa hem till Gävle igen!?

Det roliga var inte slut där, på vägen hem såg vi något riktigt snyggt, självklart det snyggaste på landets vägar. Brynäsbussen! den körde vi om och vi blinkade åt bussen, och bussen gav oss en blink tillbaka! är det inte underbart så säg.

Första bortamatchen för mig den här säsongen och Brynäs tar hem alla tre poäng! Jag måste säga att HV71:s pubik var riktigt med i början av matchen, de klappade taktfast under stora delar av matchen. Dock var HVklacken inte alls så bra som jag trodde. Men jag är imponerad av sittplats, där ska inte ens Gävlepubliken säga något alls...ändå tycker jag att det är lite bättre i Läkerolen nu, men det går inte att jämföra med HV:s sittplats. Sen var kanske inte bortasupportrarna så bra placerade direkt..högst upp, ja typ uppe i taket på arenan. Men jag tyckte ändå jag såg matchen rätt så bra. Men jag säger såhär, huvudsaken man var där och upplevde den här underbara segern!

Då kan jag checka av ännu en bortaarena som jag har besökt.
Hovet (x)
Löfbergs lila arena (x)
Scandinavium (x)
Kinnarps arena (x)

I januari kan jag även checka av Skellefteå kraft arena!

Nu väntar ett landslagsuppehåll för Brynäs och de andra klubbarna i elitserien. Brynäs placerar sig nu inför uppehållet på en 4:e placering i tabellen! jäklar vad bra gjort! allvaret drar igång igen den 16 november då Brynäs tar flyget upp till Skellfteå, sen 18:e november är det hemmamatch igen! jag längtar! Men skönt att det kommer ett uppehåll också så att de skadade spelarna kan ta igen sig och börja spela sen igen.
Jag kommer att göra ett inlägg om Brynäs säsong så här långt i veckan någon gång. Vad jag tycker ser bra ut och vad som kanske måste göras lite bättre...ja lite småsaker...men nu tar vi det lungt ett tag...

Hej svejs med er Hockeyvänner !

Bilder från lördagens äventyr kommer här:


Spelarna värmer upp på parkeringen utanför arenan :)

Kinnarps arena....

Sveriges snyggaste buss!

Inne i arenan, här ser vi hemmastå

Högst upp där har vi den lilla bortastå...

utsikt från bortastå...spelarna är som myror.

Innan vi gick upp till bortastå så passade vi på att kolla på Brynäsarna på riktigt nära håll

Granis ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0