Stämningen som dog...

Någonting som såg ut att bli en riktig höjdare men blev totalt fiasko. Det jag pratar om är Brynäs ståplatssektion.

När säsongen drog igång så var det som en helt ny klack...alla skrek, alla klappade, ja det var som om man aldrig ville gå därifrån! för det var GRYMT att stå i klacken och känna efter matcherna att man knappt hade någon röst kvar. Det är så det ska vara! och det är det jag trodde att Brynäs ståplats hade lyckats med den här säsongen...men...vad hände sen?

Brynäs har en supporterklubb som heter Kamratkompaniet. Jag måste säga att när de är på matcherna så blir det ett enormt tryck i hallen. Det märks när de inte är på plats. Allt började väl med att det blev slagsmål en match för att Kamratkompaniet höll på att flagga under matchens gång....sen blev folk avstängda i KK och sen dess har inte någon i KK dykt upp på matcherna, och stämningen har blivit totalt död....

Jag vet inte alls vad som har hänt efter det här...men som en trogen Brynässupporter som jag är så är det skitjävla tråkigt att det ska behöva bli såhär. Varför är KK borta så länge? kommer de komma tillbaka?...jag vet ingenting, jag bara hoppas att inför varje match att Kamratkompaniet ska stå där på ståplats och lyfta den just nu döda klacken. Ärligt talat så är det nästan pinsamt att stå på ståplats just nu...man skulle ju lika gärna kunna köpa en sittplatsbiljett.

Det som är det tråkigaste med allt det här är att Brynäs IF på isen drabbas ju....det är ju för dom vi är där och för att heja fram laget till en seger! men hur går det med en dööd klack? inte konstigt att laget har förlorat två hemmamatcher i rad nu....de får ju inget stöd från oss i klacken. Ärligt talat så tröttnar man nästan själv att stå på ståplats...jag brukar alltid sjunga ramsor och heja fram laget, men ärligt talat så är det inge roligt när mindre än halva ståplats sjunger. Vart är trycket någonstans? hade det inte varit för Brynäs på isen och deras underhållande spel så hade jag gett upp ståplats....

Men samtidigt som KK verkar ha gett upp klacken så måste jag säga att de som försöker få igång klacken just nu gör ett skitbra jobb! utan er hade de blivit totalt knäpptyst....men klacken kanske är på rätt väg ändå? ja jag vet inte mer än att jag tycker att det här är bedrövligt tråkigt! det enda jag vill är att få tillbaka Brynäsklacken! och få till en sång som stöttar och hejar fram laget på isen! helst nu när vi börjar närma oss 100 årsjubileumet! då ska det ju vara en riktig fest.....men just nu känns det mycket tråkigt..och jag ljuger inte om jag säger att Brynäs IF har just nu Sveriges sämsta klack....

Det som började så bra blev tillslut något bedrövligt dåligt...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0