Brynäs har börjat säsongen med ett riktigt hett Powerplay!

Ett litet uppehåll i Elitserien just nu, då passar jag på att skriva lite om Brynäs inledning på säsongen och lite småmysig statistik att läsa. Dock är uppehållet snart slut och för Brynäs drar allvaret igång igen på onsdag borta mot Skellefteå AIK, och visst längtar man tills det kör igång igen, för vad ska man annars göra?

Men iallafall, Brynäs har inlett säsongen 11/12 på ett riktigt bra sätt. Laget ligger på en 4:e plats i tabellen. Tommy Jonsson och Janne Larsson har verkligen fått ihop laget på ett riktigt bra sätt. Brynäs är JOBBIGA att möta i säsongens elitserie. Laget åker väldigt mycket skridskor och man har väldigt många puckskickliga spelare i laget. Sen har de även två riktigt bra målvakter. Honken har en räddningsprocent på 91,43 och placerar sig på en 9:e plats i elitseriens målvaktsliga. Svedberg är inte långt efter på en 12:e plats med 90,30 i räddningsprocent. Det är mycket viktigt att ha igång båda målvakterna och att båda dessutom är lika bra, det känns väldigt viktigt till ett slutspel senare.

Alla spelare i Brynäs IF gör sitt jobb varje dag och jobbar oerhört hårt på matcherna, jag har skrivit det förut men gör det igen, att det är någonting extra hos spelarna den här säsongen! kan det vara så bara för att föreningen fyller 100 år!? hos fansen kanske det känns att det är något extra just för att det ska firas ordentligt nästa år. Jag vet inte....men jag kan bara tänka mig att 2012 kan bli det bästa året någonsin! jag känner det på mig. En spelare som jag tycker har blommat ut ordentligt i början av den här säsongen är Sebastian Lauritzen! han är verkligen överallt på isen och är grym i varje match Brynäs spelar. Han ska verkligen ha beröm! det är det såklart många spelare som ska ha, men "Basse" gör nog sin bästa säsong i hans karriär... han ligger 4:a i Elitseriens poängliga, med sina 18 poäng!

"Basse" är Brynäs bästa spelare !

Nu lite om Brynäs backar....Brynäs fick vad de ville, Mattias Ekholm kom hem! och gjorde mål direkt! sen har han varit lite mer osynlig, men alla som var lite oroliga över Brynäs backuppsättning tycker jag kan släppa det nu...eller jo visst ser det fortfarande lite darrigt ut i vissa matcher, men det beror också på att Brynäs spelar en mycket mer offensiv hockey den här säsongen och det gör att laget tappar lite deffensivt. Men i det stora hela tycker jag att backarna sköter sig bra och gör vad de ska, sen har jag såklart några favoriter som jag tycker gör det extra bra, så som Ekholm då naturligvis, men också backar som Sundqvist och Andersén...och inte tala om Ryan Gunderson som växt in riktigt bra och gör nästan mål i varje match! 

Ni kan väl inte heller missa att Brynäs har Sveriges bästa powerplay just nu. Laget ligger på 25,88 procent i den spelformen och bäst i hela Elitserien. Brynäs gör mål i vart fjärde powerplay då alltså, på ett ungefär. Kan Brynäs hålla i det fina powerplayspelet så kan det räcka långt, för i ett slutspel är det oerhört viktigt att powerplay fungerar. Boxplay ligger Brynäs på en 7:e plats med 83,58 procent, vilket också är riktigt bra. Så här finns det direkt ingenting att klaga på! 

Som sagt så drar det igång igen på onsdag för Brynäs! sen är det faktiskt hemmamatch på fredagen den 18november! en fredag! spännande....Nu inleds den perioden som kanske är den jobbigaste för alla lag, perioden innan jul. Det är under den här perioden som tabellen brukar sätta sig, vilka lag som kommer att ligga bland dom första och vilka lag som kommer att få kriga för slutspel. Jag måste säga att det ser riktigt bra ut för Brynäs! men visst det kan svänga snabbt, men fortsätter laget på det här spelet så är det slutspel som gäller, och vem vet, det kanske till och med blir hemmafördel? jag vågar iallafall inte hoppas....men visst skulle det vara läckert? 

Jag längtar ihjäl mig till den 30 december...då är det startskott för BRYNÄS 100 år ! Det kommer bli en match att minnas föralltid, och att få uppleva det här med världens bästa vänner, som jag har träffat genom Brynäs och hockeyn är UNDERBART <3 

Men nu koncentrerar vi oss på matcherna innan juluppehållet! Vilket är de här: 

16/11 Skellefteå - Brynäs 
18/11 Brynäs - Färjestad 
21/11 Brynäs - AIK
24/11 Brynäs - Skellefteå 
26/11 Färjestad - Brynäs
29/11 Brynäs - HV71
1/12 Växjö - Brynäs
3/12 Timrå - Brynäs
5/12 Brynäs - Luleå
7/12 Djurgården - Brynäs
10/12 Brynäs - Frölunda
20/12 Linköping - Brynäs

Svartmarkerade är hemmamatcher!

Sen är det ett litet juluppehåll fram till 28 december då det är Modo borta och sen är det den matchen vi alla har väntat på ! Brynäs - Växjö (invigning Brynäs 100 år)  30 december! 
 
BRYNÄS IF! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0