Kvartsfinal 1, Starten på andra perioden fällde Brynäs...

Då var det alltså igång då! SM - slutspelet i ishockey. Brynäs har spelat sin första kvartsfinal mot Färjestad.

Period nummer 1 börjar på allra bästa sätt för Brynäs ! 1 - 0 till BIF efter 19 sek! det är faktiskt nummer 19 som gör målet också! Calle Järnkrok! härligt att han kommer igång på en gång i slutspelet för det kommer behövas!. Brynäs får inte behålla den ledningen länge. Färjestad kvitterar fem minuter in i perioden till 1-1. De kan även ta ledningen med 2-1 i slutet av perioden. Dock kan jag inte påstå att det var rättvist att Färjestad tog ledningen, men Brynäs drig på sig alldeles för mycket utvisningar tyvärr..

I början av andra perioden händer någonting som inte får ske! Färjestad gör både 3-1 och 4-1 på 29 sekunder! Brynäs var då fortfarande kvar i omklädningsrummet och snackade om vem som ska sitta bredvid varandra på bussresan hem! eller?? vad var det som hände!? jaja iallafall så känns det som om dom två målen avgjorde hela matchen! Dessa två mål för FBK är dom enda målen som kommer i den andra perioden. FBK gör det svårt för Brynäs att ta sig in i anfallszon och skapa riktigt heta lägen.

Nu går vi raskt vidare till period tre. Där kommer ganska snart 5 - 1 och då var det lika bra att stänga av datorn eller vad som helst, för matchen var ju redan avgjord.. men dum som man var så gjorde man inte det utan fortsatte att följa matchen.. Calle Järnkrok sätter 2 - 5 pucken..men till vilken nytta då?? Sen gör FBK 6 - 2, tror att Brynäs tog ut Thomas Greiss ur kassen då och dom sätter pucken i tom bur..Magnus kahnberg sätter 3 - 6 också och där tar det inte slut FBK gör 7 - 3 och där stannar siffrorna och målen. Matchen slutar alltså 7 - 3 till Färjestad. 1-0 i matcher till Färjestad.


Calle Järnkrok 2 målsskytt ikväll! men det hjälpte inte tyvärr..

Ja vad ska man säga..Brynäs hade inte en chans i kväll i Karlstad mot ett Färjestad som var taggade.. men det var väl Brynäsarna också?? sen att siffrorna gick iväg till 7 - 3 är att Czarnecki gjorde allt för att få in mer puckar och tog ut Thomas Greiss.. för det är just det.. ATT VINNA MATCHER! det är bara det som gäller nu.. det spelar ingen roll om man förlorar med 10-0 eller 5 -1 eller vad som helst.. matcherna måste vinnas! för det spelar ingen roll för i nästa match nollställs det igen och nästa match måste bara vinnas! det är bara det som gäller nu. Att vinna matcher! det gjorde inte Brynäs ikväll! 1 - 0 till FBK i den här kvartsfinalserien. En nyckelmatch blir den på Torsdag i Läkerol arena! Om Brynäs vinner, vilket de BARA MÅSTE göra så står det 1-1 istället för 2-0. Brynäs måste vinna sina hemmamatcher! så var det spännande match på torsdag innan dagens match så vet jag inte vad jag ska säga nu.... den blir LIVSVIKTIG!

Jag vet inte hur mycket man kan skylla Thomas Greiss på denna förlust, jag såg inte matchen själv så jag vet inte. Men visst kanske han skulle ha tagit någon puck..men det är väldigt lätt att skylla på sin målvakt.. istället kanske man ska vara lite mer kritisk till försvarsspelet.. ja jag vet inte... jag såg inte matchen.. men det kommer jag göra på torsdag och jäklar vad jag kommer vara laddad, kanske för laddad! blir det förlust där så vet jag vem som kommer gå gråtandes hem... bäst att ta med sig näsdukar.. jag vill inte se det negativa i det hela! det står 1-0 i matcher till Färjestad men den här serien är LÅNGT  från avgjord.. BRYNÄS vinner matchen på torsdag! var så säkra!

Thomas Greiss hade en jobbig kväll...

Kvartsfinalserien just nu:
HV71 - AIK  0 - 1 i matcher
Färjestad - Brynäs 1 - 0 i matcher
Skellefteå - Linköping 1 - 0 i matcher
Luleå - Djurgården 1 - 0 i matcher




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0