Kvalserien är het, men den får mig att le en aning..

Just nu är det mycket hockey att följa kära vänner..fast Brynäs är utslagna ut SM - slutspelet så slutar inte jag att titta på hockey, mycket spännande semifinaler i slutspelet. Färjestad möter AIK där står det 2 - 0 i matcher till Färjestad, KÄMPA AIK! sen i den andra semin spelar Skellefteå mot Luleå där leder Luleå med 2 - 0 i matcher. KÄMPA SAIK!

Men nu till något annat intressant, det stannar såklart vid hockeyämnet men en divison neråt...alltså Kvalserien till Elitserien som är i full gång just nu!
Kolla in den tillfälliga tabellen:


Går tungt för Modo...halva kvalserien är precis spelad och just i dagsläget spelar Södertälje kvar i Elitserien samtidigt som Växsjö tar steget upp! jag tittade faktiskt på en match idag..den mellan Södertälje och Växsjö och jag kan inget annat än att imponeras av Växsjös spel och laginsats alltså..de vinner efter straffar på Södertäljes Hemmaplan! och matchen innan knep de 1 poäng borta mot Modo! snacka om STARKT gjort! Jag har en känsla av att laget Växsjö kommer att spela Elitserien nästa säsong...sen om de petar ner SSK eller Modo spelar för mig ingen alls roll bara det blir lite förnyelse i Elitserien.. ni är STORT välkomna Växsjö Lakers! om det nu blir så, det återstår 5 omgånger innan jag kan hälsa dom välkommen ! men häftigt skulle det vara... tänk er Modo i Allsvenskan...tanken får mig bara att le lite retsamt :) hehe men det återstår att se om flinet blir ännu större..

Det som kommer att göra så att Växsjö tar sig till elitserien tror jag blir deras enorma riktigt bra försvarsspel, och en faslansbra målvakt ! vad han nu hette..någonting med Alsnerfeldt eller nått :) Han är som en vägg i mål ungerfär som Fasth är i AIK:s mål eller var.. just nu har han släppt in lite billiga puckar men han som annars är en vägg för motståndarlagen. Sen det Växsjö gör så bra är också samtidigt som de har ett enormt bra försvarsspel så kommer de i riktigt farliga kontringslägen.. och dom lägerna gäller det för dom att sätta.. fick en känsla av att de spelar som Brynäs gjorde förut.. Bra försvarsspel med ett vasst kontringsspel..men det var förut nu är det full fart framåt som gäller för mitt kära BIF !

Ne fortsätter Växsjö att leverera så här bra i Kvalserien så kan jag garantera att vi får se Brynäs - Växsjö i Läkerol arena i höst! coolt ! KÄMPA VÄXSJÖ! 

Växsjö imponerar i Kvalserien !


Häftigt om Växsjö kommer upp!


Modo har det inte så lätt just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0