Kvartsfinal 3, Det här var ta me tusan rättvist ! dock ska Holtet få veta att han lever på måndag!

Vart ska man börja?, hur ska jag börja?. Igår var del alltså dags för kvarsfinal 3 i Karlstad mellan Färjestad - Brynäs. Jag hade bänkat mig framför TV:n och kanal 4 hemma hos Cattis, och just kanal4 varför?? de har ju reklam lika länge som de visade matchen.. hm.. ja ja iallfall så får man vara glad att den sändes på vanliga TV:n så man inte behövde köpa hem den. Nu till matchen..

Period nummer ett börjar mycket lovande och starkt från brynäs sida..det ger utdelning också! efter lite mer än halva perioden så ger Magnus Kahnberg ledningen till Brynäs med 1 - 0! viktigt att få första målet! 19.53 i första perioden kvitterar dock Färjestad till 1 - 1. Och det var INTE rättvist! det tar oturligt på Silfverbergs klubba och styrs rakt in i mål.. snacka om tur för FBK. Men men det var bara att jobba vidare...

Period nummer två får Färjestad spela i fem mot tre läge och där gör de såklart inga misstag tyvärr.. 2 - 1 är ett faktum..men Brynäs får sedan spela powerplay och stjärnan Calle Järnkrok sätter pucken i mål! 2 - 2. Färjestad skulle få göra ett mål till innan periodpaus.. 3 - 2 till FBK inför period nummer 3.
Efter den här perioden är en viss Jonathan Granström förbannad på färjestadsspelarna... så här sa han...

"Det jag är förbannad på är att de är som ett italienskt fotbollslag. De ligger varenda jävla gång, de bryter lårbenet varje gång de får en tackling men står upp igen två sekunder efter att domaren blåst. Jag tycker det är fantastiskt, säger Jonathan Granström."

haha jag kan inget annat än att älska den grabben alltså! Slutspelsvargen har nu klivit fram! vänta ska ni få se !

I period nummer tre får Färjestad ett JÄTTELÄGE att sätta 4 - 2 men han missar öppet mål! tack för den säger jag! han själv bara garvade när han sedan åkte till båset...hm...borde han ha gjort det verkligen??
Jaja det är faktiskt Brynäs som kvitterar till 3 - 3 genom Magnus Kahnberg igen ! han har verkligen hittat formen i rätt tillfälle den karln.. var vi på väg till en till sån där spännande förlänging?? svaret är ja..inga fler mål under de 60 minutrarna så det var bara att hålla tummar, glor, tår, händer ja allt som bara gick! ni kommer ihåg känslan i torsdags att ha varit sååå nära att kvittera till 1 - 1 i matcher, men Färjestad avgör i förlängingen och vips 2 - 0 i matcher.. och inför gårdagens förlängning, antingen 3 - 0 till FBK eller 2 - 1, det är en himla skillnad det alltså!

Nu vill jag inte dra ut på det längre.. förlängningen hade börjat och det var ställningskrig i varenda jäkla närkamp alltså..Brynäs får sedan ett powerplay..nu kommer jag inte ihåg situationen som ledde fram till det, men snacka om ett läge att avgöra det hela ! det som sedan händer är otäckt..Calle Järnkrok får en otäck tackling mot sig och leds av isen med smärtor i axeln..som sedan får åka ambulans till sjukhuset, utvisning?? ne ingen alls.. helt sjukt..men vi ska komma ihåg att Brynäs fortfarande har pp och Lars Jonsson hittar Kahnberg som sedan hittar Jonathan Granström rakt över FBK boxen..som sedan hittar MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL! BRYNÄS GÖR SÅ ATT DET STÅR 2 - 1 I MATCHER!! ett stort jäkla VRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL! hörs över Cattis lägenhet, eller jag tror till och med det hörs i hela fastigheten!  och jag måste säga det.. stackars grannar..de måste tro att det var världens krig eller nått.. för jäklar vad vi skrek! det var ju så rättvist det bara kunde bli!! dessutom vart det ju inte sämre av att favoriten avgör i förlängningen! förra säsongen i kvarsfinal 2 var det match mellan Djurgården - Brynäs på Hovet, då vart det förlängning och vem kliver fram då?? jo exakt samma Granström som klev fram i går! ojojoj alltså ! jag finner inga ord för känslan som uppstod vid den segerpucken alltså ! undra hur mycket FBK spelaren som hade jätteläget att göra 4 - 2 skrattade efter Granströms mål! han gjorde nog det omvända..


Calle järnkrok leds av isen efter en ful tackling! han säsong är över..

Helt sjukt vilket vrååål det vart när Granström avgör!!

Att sedan Färjestadsupporter attackerar Brynässpelarna när de ska åka glädjande ut från isen är bara så jävla fjantigt och omoget! Varför ska de visa sin besvikelse på Brynässpelarna och inte på sina egna spelare istället?? Att deras vakt nästan stod och sov när detta hände är ju helt sjukt.. nog att den vakten säkert höll på FBK men någonting måste han/hon väl göra! Det räcker väl med att FBK spelarna skadar Brynässpelarna fullständigt ! som tur var så kom ingen till skada.. men som jag läste någonstans så försökte de hugga Brynässpelarna med flaggpinnar, som tur var så tittade ingen spelar upp för då hade dom där pinnarna kunnat skada någons öga och så hade spelaren blivit blind, man vet ju aldrig! omoget är vad det är !

ja men gå och grina då ! omogna FBK supportrar

På måndag är det alltså dags igen då! men denna gång hemma i Läkerol arena! ojoj vad det ska buas när FBK kommer ut på isen och när Holtet har pucken som skadade Järnkrok! han ska få veta att han lever! jäklar vilken kamp det kommer att bli i morgon känner jag på mig! på liv och död! jag ber till högre makter att Brynäs klarar av att vinna matchen i morgon! det skulle ju vara coolt det !! jag tänker göra allt jag kan på läktaren !!
GE jÄRNET BRYNÄS!!

Det är det här som är ishockey! tufft, jämt, kamp i varje situation och kylan i spelarna!.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0